י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
חשש מהביון הרוסי

פולין: מכשירי האזנה התגלו - שופט נמלט לבלארוס

מתקני ציתות במבנה ממשלתי נחשפו בפולין, השירותים החשאיים פתחו בחקירה. שופט פולני עם גישה למידע מסווג ברח לבלארוס וביקש מקלט מדיני: "בשם מי הוא עבד כאן כל השנים?"

פולין: מכשירי האזנה התגלו - שופט נמלט לבלארוס
אילוסטרציה צילום: unsplash

השירותים החשאיים של פולין הודיעו כי גילו ונטרלו מכשירי האזנה שהושתלו בחדר שבו היו אמורים שרי הממשלה להתכנס ולערוך ישיבה. החדר נמצא בקטוביץ' שבמערב פולין, לשם היו השרים אמורים להגיע היום.

לא ברור מי חשוד בהשתלת מכשירי ההאזנה, אך הגילוי בא בשעה של מתיחות גדולה בין פולין לבין רוסיה. פולין, אחת התומכות הגדולות ביותר של אוקראינה מאז תחילת המלחמה. פולין היא למעשה מרכז לוגיסטי שדרכו מועבר סיוע צבאי מהמערב לצבא אוקראינה. על רקע זה היא נמצאת בכוננות גבוהה מחשש לפעילות ריגול רוסית.

הדיווח על מכשירי ההאזנה מגיע גם אחרי שממשלת פולין הודיעה כי היא בודקת האם שופט פולני שברח לפתע לבלארוס, בעלת בריתה הקרובה של רוסיה, וביקש בה מקלט מדיני, ביצע פעולות ריגול. השופט, תומס שמידט, כיהן בבית משפט מנהלי בוורשה, במסגרת תפקידו הייתה לו גישה למידע מסווג. 

בתפקידו כשופט אמור היה שמידט להכריע בתיקים עם מידע סודי של נאט"ו והאיחוד האירופי. סוכנות ביטחון הפנים הפולנית הודיעה כי היא בוחנת את המידע שאליו הייתה לשמידט גישה.

שר החוץ של פולין, רדוסלב סיקורסקי, אמר אתמול: "אני בהלם. כבר היה לנו בוגד בעבר, ואני חושב שזו פרשה דומה". הוא התכוון לחייל הפולני אמיל צ'צ'קו, שבשנת 2021 ערק לבלארוס.

ב-Ynet דווח כי שר ההגנה הפולני, ולדיסלב קוסיניאק-קמיש, הבטיח שוורשה תחקור לעומק את עברו של השופט: "אם מישהו בוחר לברוח לבלארוס – אז בשם אילו אינטרסים הוא עבד בפולין במשך שנים? למען מי? לבקש הגנה ממדינה שבה שולט אלכסנדר לוקשנקו זה לא צעד טבעי". גם סטניסלב זארין, יועצו של נשיא פולין ומי שכיהן כדובר השירות החשאי תחת הממשלה הקודמת, אמר: "שום אדם שפוי לא בורח לבלארוס כדי להפוך לבובה בידיהם של פוטין ולוקשנקו".

מלחמת אוקראינה רוסיה פולין ריגול בלארוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד