כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
משלחת תצא לקהיר

בכיר ישראלי: "ההצעה לא מקובלת עלינו" - נתניהו שוקל לקיים מסיבת עיתונאים

בכיר ישראלי אמר לרויטרס כי הצעת חמאס אינה מקובלת על ישראל. במקביל, משלחת ישראלית תצא לקהיר בשעות הקרובות כדי להעריך אם ניתן להתקדם לעסקת חטופים | נתניהו שוקל לקיים הערב מסיבת עיתונאים

בכיר ישראלי: "ההצעה לא מקובלת עלינו" - נתניהו שוקל לקיים מסיבת עיתונאים
צחי הנגבי עם ראש הממשלה צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

כשהשיחות על הפסקת האש נכשלו, המתווך הקטארי אמר שמשלחת קטארית תצא היום לקהיר כדי לחדש את המשא ומתן העקיף בין ישראל לחמאס.

מלשכת נתניהו נמסר לרויטרס כי ההצעה אינה עומדת בדרישות ישראל, אך ישראל תשלח משלחת לקהיר להיפגש עם מנהלי המשא ומתן כדי לנסות להגיע להסכם. ברקע תשובת חמאס, נתניהו שוקל לקיים הערב מסיבת עיתונאים. מלשכתו לא נמסרה התייחסות לדברים.

גורם רשמי ישראלי, שדיבר בעילום שם עם רויטרס, אמר כי ההצעה של חמאס היא גרסה מרוככת של הצעה מצרית וכוללת סעיפים שישראל לא יכולה לקבל.

בינתיים צה"ל השתלט על מעבר גבול רפיח בין רצועת עזה למצרים. הטנקים שעטו לעבר הגבול לאחר לילה של תקיפות אוויריות על העיר הדרומית ברצועה.

הבוקר נחשף המסמך המלא שהגיש ארגון הטרור למדינות המתווכות ולישראל בעסקת החטופים.

מטרת ההסכם הינה שחרור של כלל החטופים הישראלים שנמצאים ברצועת עזה, בהם אזרחים, חיילים וחיילות - הן חיים והן מתים. כמו כן, מדובר גם על חטופים שנמצאים בעזה מלפני 7 באוקטובר - הדר גולדין, אורון שאול, אישאם אסייד ואברה מנגיסטו. בתמורה, ישוחררו מחבלים פלסטינים מבתי הכלא בישראל, כוחות צה"ל ייסוגו מרצועת עזה ותיכנס לתוקפה הפסקת אש מתמשכת שתכלול את שיקום עזה - כלומר סיום המלחמה.

רפיח חמאס מלחמת חרבות ברזל מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד