י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
מבוי סתום

בממשל האמריקני ביקרו את עמדת חמאס: "בלתי מתקבלת על הדעת"

הצד האמריקני הכריז על עמדת חמאס החדשה "בלתי מתקבלת על הדעת", והציע שאם חמאס לא באמת רוצה הסכם, אולי המשא ומתן הסתיים. חמאס הדגיש כי הוא לא מנסה לטרפד את השיחות ויחזור עם גרסה חדשה

בממשל האמריקני ביקרו את עמדת חמאס: "בלתי מתקבלת על הדעת"
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

הניו יורק טיימס מדווח כי בממשל האמריקני ביקרו את חמאס בשיחות בסוף השבוע בקהיר, והעבירו מסר באמצעות המתווכים: "התשובות שחמאס העביר בלתי מתקבלות על הדעת. מבחינתנו השיחות הסתיימו".

ע"פ הגורמים ששוחחו עם העיתון, תשובות חמאס בסוף השבוע תסכלו את המתווכים בשל העובדה שהארגון דחה חלק מן ההצעות שהעלה בעבר ושאומצו על ידי הישראלים. הצד האמריקני הכריז על עמדת חמאס החדשה "בלתי מתקבלת על הדעת", והציע שאם חמאס לא באמת רוצה הסכם, אולי המשא ומתן הסתיים. אבל חמאס ציין שהוא לא מנסה לטרפד את השיחות ויחזור עם גרסה חדשה - זו הייתה ההצעה הנגדית שהעביר חמאס ביום שני, הצעה שישראל דחתה.

עוד דווח, כי הישראלים והאמריקאים אומרים שהתשובה מיום שני בלתי מתקבלת על הדעת, אבל האמינו שזה משאיר מקום למשא ומתן נוסף.

המתווכות ניסו לפתור את סוגיית הפסקת המלחמה. על פי ההסכם, שני הצדדים ישתמשו בהפסקת האש הזמנית כדי להשיג את החזרה של "שקט בר קיימא". חמאס רוצה ש"שקט בר קיימא" פירושו הפסקת פעולות איבה לצמיתות, בעוד שישראל לא רוצה להתחייב לכך מפורשת.

הפעולות הישראליות ברפיח עשויות להגביר את הלחץ על חמאס לקבל הסכם או לסיים את השיחות, כך לפי אנליסטים פוליטיים ששןחחו עם הניו יורק טיימס. התקיפות התמקדו ביעדים באזורי הגבול של רפיח, ולא באזורי האוכלוסייה העיקריים.

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד