י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
סערה בארה"ב

חייל אמריקני נעצר על ידי רוסיה

חייל אמריקני בן 34 ששירת בדרום קוריאה והיה בדרכו לביתו שבטקסס נעצר על ידי רוסיה. בית המשפט ברוסיה האריך את מעצרו לחודשיים לפחות. מעצרו מצטרף לשורה של מעצרים נוספים שביצעה רוסיה בשנים האחרונות, בהם בולט כתב ה'וול סטריט ג'ורנל' אוון גרשקוביץ'

חייל אמריקני נעצר על ידי רוסיה
אילוסטרציה צילום: unsplash

חייל בצבא ארה"ב נעצר על ידי השלטונות הרוסיים בעיר הנמל וולדיווסטוק, באשמת התנהגות בלתי חוקית, כך הודיעו משרדי החוץ וההגנה של רוסיה. בית המשפט ברוסיה האריך אתמול את מעצרו למשך חודשיים לפחות. המעצר צפוי להעיב עוד יותר על מערכת היחסים המתוחה בלאו הכי בין וושינגטון למוסקבה.

גורם צבאי אמריקני זיהה את החייל כסמל ראשון גורדון בלאק, בן 34, וסיפר כי היה בתהליך לחזור הביתה לפורט קאבזוס בטקסס, לאחר שהוצב בדרום קוריאה במסגרת שירותו הצבאי. הוא נעצר ביום חמישי שעבר (2 במאי), ורוסיה הודיעה על כך למחלקת המדינה האמריקנית, בהתאם להסכמים בינלאומיים בין שתי המדינות.

"הצבא הודיע על דבר מעצרו למשפחתו ומשרד החוץ האמריקאי המספק תמיכה קונסולרית מתאימה לחייל ברוסיה", אמרה סמית', דוברת של צבא ארה"ב, בהצהרה. במקביל, גורם במשרד החוץ של ארה"ב חזר על אזהרת הממשל לאמריקאים שלא לנסוע לרוסיה. יצוין כי כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי החייל לא דיווח על נסיעתו לרוסיה בפני הממונים עליו בצבא.

דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, אמר לכתבים כי ארה"ב "מודעת למקרה הזה ולעניינים אחרים הקשורים לרוסיה". בתדרוך לעיתונאים שמסר בבית הלבן ביום שני, הוסיף קירבי כי הוא לא יכול לספק פרטים נוספים בנושא.

מעצרו של בלאק מצטרף למעצרם של אמריקאים נוספים ברוסיה בשנים האחרונות, המוחזקים לרוב ללא הגבלת זמן, לעיתים בגין אישומים מופרכים, במה שארה"ב רואה בו כדפוס פעולה, וניסיון להחזיק בקלפי מיקוח מולה, כדי לשחרר עצורים ואסירים רוסיים המוחזקים בארה"ב, או בכדי להשיג אינטרסים רוסיים אחרים.

המעצר הבולט ביותר שביצעה רוסיה לאחרונה, הוא של אוון גרשקוביץ', כתב העיתון 'וול סטריט ג'ורנל', הכלוא על ידי הרשויות ברוסיה במשך יותר משנה באשמת ריגול שהוא וכן הנהלת העיתון בו הועסק,  דוחים מכל וכל. הבית הלבן טוען כי מדובר ב"מעצר בלתי הוגן", והנשיא ביידן חזר על הקריאות לשחרורו בחודש שעבר.

לפני כחודשיים הודיעה סוכנות הביטחון הראשית של רוסיה על מעצרה בעיר יקטרינבורג של אזרחית אמריקנית ורוסית תושבת לוס אנג'לס. היא מואשמת בעוון בגידה בכך שגייסה כספים עבור אוקראינה. בפועל מדובר על העברת 50 דולר לעמותה לעמותה מניו יורק ששולחת סיוע לאוקראינה. היא עלולה לקבל עד 20 שנות מאסר.

כזכור, בקיץ האחרון פעלה ארצות הברית רבות כדי לשחרר את החייל טרוויס טי קינג, שערק לצפון קוריאה במהלך סיור בכפר הגבול פנמונג'ום שבין הקוריאות, ונעצר על ידי הרשויות בפיונגיאנג. הוא שוחרר במפתיע כעבור שלושה חודשים, אחרי שצפון קוריאה הבינה כי הוא מהווה עבורה נטל יותר מאשר נכס.

ארה"ב רוסיה מעצר טקסס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד