י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"מו"מ עם השטן"

"מצרים היא נזק, קטאר אויב, ארה"ב - הנזק הכי חמור"

סגן הרמטכ"ל לשעבר אלוף (מיל') עוזי דיין קרא לערוך את המו"מ לעסקת החטופים מול חמאס בלבד: "מצרים היא נזק, קטאר אויב, ארה"ב - הנזק הכי חמור"

"מצרים היא נזק, קטאר אויב, ארה"ב - הנזק הכי חמור"
עוזי דיין צילום: FLASH90

אתמול (שני) החלו כוחות צה"ל בפעולה ברפיח, זאת על רקע תשובת חמאס במשא ומתן לעסקת שחרור חטופים. סגן הרמטכ"ל לשעבר אלוף (מיל') עוזי דיין שוחח עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב־103fm והביע את דעתו באשר למתרחש. 

"מצבנו הוטב בצורה ברורה מתמול שלשום, ולא רק שהוא הוטב, אלא הוא הרבה יותר בידינו", טען. "גם בתחום הביטחוני וגם בסוגיית המשא ומתן. לדעתי אנחנו צריכים לאיים בהמשך המהלך הצבאי ולקיים. אנחנו צריכים לכתר את רפיח ככל האפשר ולבודד אותה מדברים שאנו מעוניינים בהם. הכניסה ממזרח לכיוון מערב נכונה, גם כי היא ישר לאורך הגבול המצרי, וגם כי היא מגיעה למעבר רפיח. אנחנו משיגים ארבע משימות במהלך הזה: חיסול שאריות כוחו של חמאס, בסופו של דבר אין לחמאס אין סוף כוחות, נכון שזה לא בהכרח מחסל כל טרוריסט עד הסוף. הנהגת חמאס, רובה ברפיח. כל הידוק של העניבה על צווארם הוא דבר חשוב. ניתוק חמאס ממצרים, נקודה חשובה ביותר. עצם המהלך עושה לחץ לשחרור חטופים, מה שחמאס אומר, שבניגוד לחלק מהעמדות שהוצגו עד היום לא ברור מה עמדתו, מתחכם. ולכן הלחץ הזה חשוב ודחוף, ונראה לאן הוא יוביל".

"כשאתה נכנס לשטח, אתה לא יכול להגיד לצבא לעצור"
עוד הוסיף: "צריך לנצל הזדמנות מסוימת. אי אפשר להאמין לחמאס, הוא השטן, אך עכשיו צריך לנהל משא ומתן כמה שיותר ישיר עם השטן. ככל שיש בחדר או ליד החדר צד שלישי - חיסרון מבחינתנו. מצרים זה נזק, קטאר היא אויב, ארה"ב - הנזק הכי חמור. באשר לאיומים האפשריים האמריקניים, התשובה צריכה להיות המהירות שלנו ולא לעצור. הדרך לעשות זאת, כשאתה נכנס לשטח, אתה לא יכול להגיד לצבא לעצור עכשיו. ככל שנעשה את זה יותר מהר, האמריקנים יעמדו בפני מצב נתון, שהניצחון הזה בידינו, ואז כל התנהגותם תהיה שונה". 

"גרמניה 1945, זה צריך להיות המשטר שלנו ברצועת עזה", הבהיר אלוף (מיל') דיין. "לחמאס יש טרוריסטים מעטים שיישארו בחיים, ההנהגה מחוסלת או תפוסה, גופי הממשל מפוזרים, אנחנו שולטים במים, במזון, בחשמל וגם בחינוך. אני טוען שניתן לחסל את חמאס".

עוזי דיין חמאס רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד