כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
הפקרות מסוכנת

פועלים פלסטינים על ההברחה במחסומים: "אתה נכנס לבגאז' - ונוסעים"

פועלים פלסטינים העידו כי הם מועסקים בניגוד לחוק בגלל המלחמה. ישראל מתקשה להביא פועלים זרים שיחליפו את מקומם. אחד מהם אמר: "דרך המחסומים, במכונית עם לוחית זיהוי צהובה, אתה נכנס לבגאז' - ונוסעים"

פועלים פלסטינים על ההברחה במחסומים: "אתה נכנס לבגאז' - ונוסעים"
פועלים פלסטינים: אילוסטרציה צילום: רחים חאטיב, פלאש 90

שבעה חודשים מפרוץ המלחמה, ועדיין מוטלות מגבלות קשות על פועלים פלסטינים בארץ. ישראל מתקשה להביא פועלים זרים שיחליפו את מקומם. כמה מהפועלים סיפרו ל"כאן חדשות" על רבים שעבדו עם אישור מסודר לפני המלחמה, וכעת שהדבר אינו אפשרי - הם נכנסים לעבוד בישראל באופן לא חוקי.

"דרך המחסומים, במכונית עם לוחית זיהוי צהובה, אתה נכנס לבגאז' - ונוסעים", אמר אחד מהפועלים לנורית יוחנן בכאן חדשות. פועל אחר אמר: "אם הפועלים יצאו דרך המעבר, ומנגנוני הביטחון יעקבו אחרי הכניסה והיציאה, זה יהיה טוב יותר מאם יכנסו דרך הגדר, בדרך לא חוקית. זה יפתח פתח לאנשים שאינם פועלים להיכנס, ובסוף יאשימו את הפועלים בכל דבר שקורה".

ביהודה ושומרון עובדים כיום באישור כ-12 אלף פועלים מתוך 40 אלף לפני המלחמה, בעיקר באזורי תעשייה ותחת מגבלות ביטחוניות חדשות. בתוך הקו הירוק עובדים רק כמה אלפים מתוך כ-120 אלף פלסטינים, שמרביתם עובדים במקצועות חיוניים דוגמת שירותי קבורה ובבתי חולים.

בעקבות המלחמה והאיסור על כניסת פועלים הממשלה החליטה לגייס 45 אלף עובדים זרים, ובחודש מרץ הודיעה על גיוס של עוד עשרת אלפים. מאז אושרו 20 אלף, אבל מתוכם הגיעו פחות מאלפיים עובדים לארץ. בינתיים המחסור, בעיקר בענף הבנייה, מורגש מאוד והפועלים כאמור מנסים להיכנס בכל דרך אפשרית.

עוד דווח, כי כ-5,543 אלף תיקים נפתחו בגין עבירות שהייה בלתי חוקית של פלסטינים מאז תחילת המלחמה, לעומת 8,078 תיקים שנפתחו בתקופה המקבילה לפני כן, כ-3,000 תיקים פחות.

פועלים פלסטינים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד