י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
בממשל מכחישים

האמריקאים לא עדכנו את ישראל על הצעת חמאס החדשה | דיווח

בכירים ישראלים טוענים כי ראש ה-CIA וגורמים נוספים בממשל ידעו על ההצעה החדשה שגובשה ע"י חמאס, מצרים וקטאר אך לא עדכנו את ישראל. בישראל חושדים כי האמריקנים נתנו לחמאס ערבויות לסיום המלחמה

האמריקאים לא עדכנו את ישראל על הצעת חמאס החדשה | דיווח
הנשיא ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

בכירים ישראלים טוענים כי ממשל ביידן ידע על ההצעה החדשה בנוגע לעסקת החטופים שמצרים וקטאר גיבשו עם חמאס בימים האחרונים, אולם לא עדכן את ישראל בצורה מספקת טרם הודעת חמאס אמש על הסכמתה להצעה.

בכיר אמריקני דחה את הדברים ואמר לאתר וואלה, כי בכירים בממשל האמריקני היו בקשר צמוד עם מקביליהם הישראלים בנושא. "לא היו שום הפתעות", אמר.

שלושה בכירים ישראלים אמרו לוואלה כי הודעת חמאס ביום שני הפתיעה את הממשלה וציינו כי ישראל קיבלה את נוסח תגובת חמאס מהמתווכים רק כשעה אחרי שהארגון פרסום את הודעתו הפומבית.

כשהישראלים קראו את תגובת חמאס הם הופתעו לגלות בה סעיפים חדשים רבים שלא הופיעו בהצעה הישראלית שהוצגה לחמאס ע"י מצרים וקטאר לפני כעשרה ימים. "זו היתה נראית כמו הצעה חדשה לגמרי", אמר בכיר ישראלי.

הניו יורק טיימס דיווח כי בממשל האמריקני ביקרו את חמאס בשיחות בסוף השבוע בקהיר, והעבירו מסר באמצעות המתווכים: "התשובות שחמאס העביר בלתי מתקבלות על הדעת. מבחינתנו השיחות הסתיימו".

ע"פ הגורמים ששוחחו עם העיתון, תשובות חמאס בסוף השבוע תסכלו את המתווכים בשל העובדה שהארגון דחה חלק מן ההצעות שהעלה בעבר ושאומצו על ידי הישראלים. הצד האמריקני הכריז על עמדת חמאס החדשה "בלתי מתקבלת על הדעת", והציע שאם חמאס לא באמת רוצה הסכם, אולי המשא ומתן הסתיים. אבל חמאס ציין שהוא לא מנסה לטרפד את השיחות ויחזור עם גרסה חדשה - זו הייתה ההצעה הנגדית שהעביר חמאס ביום שני, הצעה שישראל דחתה.

עוד דווח, כי הישראלים והאמריקאים אומרים שהתשובה מיום שני בלתי מתקבלת על הדעת, אבל האמינו שזה משאיר מקום למשא ומתן נוסף.

חמאס ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל מצרים קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד