י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

לקראת ימי הקיץ הבאים: כך תמנעו את השריפה הבאה

עקב השריפה שהשתוללה אמש בגן לאומי הבשור באזור אשכול, חשוב לזכור כי השמירה על כמה כללים פשוטים עשויה למנוע שריפות נוספות | רוב השריפות נגרמות על ידי בני אדם ולנו יש את האפשרות למנוע אותן • צפו בתיעודים מהשריפה שהתרחשה אמש

לקראת ימי הקיץ הבאים: כך תמנעו את השריפה הבאה
שריפה משתוללת באזור אשכול צילום: אביאל יצחק, רט"ג

אמש (שני) השתוללה שריפה באזור אשכול, גן לאומי הבשור. פקחי רשות הטבע והגנים, לוחמי כבאות והצלה ועובדי קק"ל השתלטו על הדליקה בהצלחה.

במהלך הקיץ לוחמי כבאות והצלה, משטרת ישראל, צה"ל, קק"ל, פקחי רשות הטבע והגנים, המשרד להגנת הסביבה ועובדי הרשויות המקומיות נאבקות לכבות שריפות.

בניגוד למיתוס, לפיו השרב לבדו הוא הגורם לשריפות, מסתבר שרוב השריפות הן מעשי ידי אדם. מזג האוויר רק משלהב את העניינים. על כן, בעזרתכם נוכל למנוע את הדליקה הבאה.

השריפה באזור אשכול צילום: אביאל יצחק, רט"ג

שריפה משתוללת באזור אשכול צילום: אביאל יצחק, רט"ג

חל איסור מוחלט להדליק אש בשמורות טבע וגנים לאומיים למעט במקומות המאושרים בתחום חניון, בהתאם ל"צו איסור הדלקת מדורות"

כאמור, הקיץ הישראלי החם מביא עמו גם את סכנת השריפות, העלולות לסכן את בני אדם ולהשמיד צמחייה וחורשים שלמים, בעלי חיים, חלקם נדירים ובסכנת הכחדה וכן ערכי מורשת. אנא סייעו לנו במאמץ ההסברתי, אם נצליח להציב את הנושא גבוה במודעות הציבורית, נצליח להציל את הטבע ולהציל חיים.

ישנם שני סוגי שריפות: שריפות מרשלנות ושריפות מזדון. חקלאי ששרף גזם בלי השגחה, אימון צה"לי באש חיה, הבערת מזבלות לא חוקיות ומטיילים שהשליכו שיירי מנגל נכללים תחת נושא הרשלנות וחוסר תשומת הלב.

אביאל יצחק, רט"גשריפה באזור אשכולצילום: אביאל יצחק, רט"ג

הכי פשוט: למנוע את השריפה מראש

אין זה סוד כי שריפות אינן קורות כי אם נגרמות, לא פעם בשל חוסר תשומת לב. לכן, הדרך הטובה ביותר להילחם באש היא למנוע מראש את היווצרותה. עזרו לנו במשימה זו, למען כולנו – למען הטבע.

  • מטיילים בשטח? עורכים פיקניק מושקע? אנא שימרו על הניקיון והשאירו את השטח נקי מעקבות. אשפה, גם כזו שנראית "תמימה", מסכנת את בעלי החיים ובמקרים רבים – נוטה להיות דליקה.
  • שריפת ניירות טואלט ומגבונים בשטח אסורה בהחלט. רבים סבורים כי כך יותירו את השטח נקי, אך לא מעט שריפות פרצו בגלל פעולות מסוג זה. הכי פשוט והכי בטוח: אספו והשליכו לאשפה, במקומות המיועדים לכך.
  • חל איסור מוחלט על הבערת אש (כולל מנגל, ערכות קפה וכו') בתחומי גנים לאומיים ושמורות טבע, חורשים ויערות. אז מה עושים? מדליקים אש רק בחניונים מסומנים, משולטים ומורשים לכך.
  • לפני שחוזרים הביתה, משאירים את השטח נקי מאש חיה, מכתובות אש ומגחלים חמות.
  • במקרה של שריפה או חשד לשריפה, דווחו מידית למכבי האש 102 ו/או למשטרה 100.

תודה על שיתוף הפעולה וטיולי קיץ נעימים!

שריפה אשכול גן לאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד