י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
ברקע תשובת חמאס

בדרך לעסקה? ראש ה-CIA יגיע היום לישראל

‏ראש ה-CIA ביל ברנס יגיע היום לישראל לביקור, במהלכו הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו ובכירים ישראלים נוספים - זאת במטרה לקדם את עסקת החטופים

בדרך לעסקה? ראש ה-CIA יגיע היום לישראל
כוחות צוות הקרב של חטיבה 401 במעבר רפיח צילום: דובר צה"ל

המשא ומתן לעסקת חטופים: ‏ראש ה-CIA ביל ברנס יגיע היום לביקור קצר הישראל - זאת אחרי סבב שיחות שקיים במצרים בנושא העסקה, כך אמר מקור שמעורה בפרטים ל"וואלה". 

במהלך הביקור, שמגיע ברקע תשובת חמאס למתווכות בה הביע הסכמה להצעה לעסקת חטופים אך שינה חלקים בה, ברנס צפוי להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו ובכירים ישראלים נוספים. 

נזכיר כי מטרת ההסכם הינה שחרור של כלל החטופים הישראלים שנמצאים ברצועת עזה, בהם אזרחים, חיילים וחיילות - הן חיים והן מתים. כמו כן, מדובר על גל חטופים שנמצאים בעזה מלפני 7 באוקטובר - הדר גולדין, אורון שאול, אישאם אסייד ואברה מנגיסטו. בתמורה, ישוחררו מחבלים פלסטינים מבתי הכלא בישראל, כוחות צה"ל ייסוגו מרצועת עזה ותיכנס לתוקפה הפסקת אש מתמשכת שתכלול את שיקום עזה - כלומר סיום המלחמה.

על פי סקר שפורסם אמש, 44% מהמשיבים סבורים כי ישראל אינה צריכה להסכים לעסקת החטופים והפסקת האש עליה הסכים חמאס, לפי מה שפורסם עד כה, בעוד 41% מאמינים כי יש להסכים לה, ו-15% מן העונים לסקר השיבו כי אינם יודעים לענות לשאלה.

בנוסף, 44% מאמינים שראש הממשלה, בנימין נתניהו, אינו מעוניין בעסקת חטופים, 41% מאמינים שהוא חפץ בעסקה ו-15% אינם יודעים להשיב על כך.

רפיח חטופים ביל ברנס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד