י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"לא נראה אותם לעולם"

הסערה בקבוצת הוואטסאפ של משפחות החטופים

קבוצת הוואטסאפ של קרובי החטופים לא שקטות. לעיתים מתגלעים ויכוחים והטפות מוסר בשל חילוקי דעות על דרכי הפעולה להשבת החיים והמתים

הסערה בקבוצת הוואטסאפ של משפחות החטופים
אילוסטרציה צילום: unsplash

סערה בקבוצת הוואטסאפ הרשמית של מטה משפחות החטופים. קובי סמרנו, אביו של יונתן סמרנו הי"ד שנחטף מהמסיבה ברעים, נרצח וגופתו מוחזקת בשבי חמאס, בשיח עם לי דן, קרובת משפחה של החטוף עופר קלדרון.

העיתונאי בר שם אור מדווח בתוכנית 'הצינור' של 'ערוץ 13', כי סמרנו, שלפי הגדרת הכתב "נחשב לתומך בנתניהו" ולפעיל בולט במטה המשפחות, משיב לדן ששאלה, מדוע המטה לא יוצא נגד משפחות שמטרפדות עסקה. ״אני מטרפד עסקה מופקרת״.

לי דן השיבה לסמרנו בקבוצות הוואטסאפ המשותפת: "אתה מודה שאתה מטרפד! אם תמשיכו לטרפד לעולם לא נראה אותם".

יונתן זינדל, פלאש 90תמונות החטופים על חומות העיר העתיקהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דן מסרה בתגובה לבר שם אור: ״במטה נורא רוצים להגיד שאנחנו מאוחדים ומשפחה אחת גדולה - זה לא המצב כמובן. כשחלק מהמשפחות נמצאות במטה אבל הולכות ועושות פעולות נגד עסקה - זה מבחינתי לטרפד את החזרת האהובים שלנו ששם. עצוב שככה הדברים ואני יודעת שעכשיו אני אחטוף נאצות אבל זה לא מה שחשוב. חשוב שכולם יחזרו. החיים והמתים".

האב השכול, קובי סמרנו שממתין לחזרת גופת בנו מעזה, הגיב ל'ערוץ 13' ואמר: "סיסמאות פופוליסטיות כמו פידיון שבויים לא נועדו בשביל להציל אחד ולהפקיר 100. מדובר בקבוצת וואטסאפ גדולה של אנשים לא רלוונטיים, אנשים ללא קרבה לשום חטוף, משפחות של חוזרי שבי שהיקרים שלהם כבר חזרו הביתה אבל נשארו בקבוצה כדי להמשיך ולעשות פוליטיזציה למטה. שיהיה לנו בשורות טובות עם ישראל היקר ושכל חיילינו הגיבורים וכוחות הבטחון יחזרו בשלום הביתה יחד עם החטופים!".

באדיבות המשפחהיונתן סמרנו הי"דצילום: באדיבות המשפחה

אגב יצוין כי איילת סמרנו, אמו של החטוף יונתן סמרנו הי"ד, סיפרה גם היא בראיון ל'גלי ישראל': ״נפתחה קבוצת וואצפ עם בני דודים שניים/שלישיים/רביעיים של חטופים, אנשים עם קרבה משפחתית קלושה, בקבוצה הזו יש גם חלק מהורי החטופים עצמם. אתם יודעים מה כתבו להורים של איתן מור ואליקים ליבמן? ׳אתם לא רוצים את הילדים שלכם בחיים׳, אחרי שעתיים ההורים של אליקים ליבמן הי״ד קיבלו את ההודעה המחרידה".

עוד הוסיפה האם השכולה, "אני באמת לא מבינה איך האנשים האלה ישנים אחרכך בלילה. מדובר באותם האנשים שעד השבעה באוקטובר ניהלו כאן מלחמה ברחובות על הרפורמה. יש אנשים עם קרבה משפחתית רחוקה לחטופים שנוסעים ברחבי העולם, נפגשים עם דמויות וארגונים, ומדברים בשם המשפחה של החטוף״.

מלחמת חרבות ברזל בני משפחות החטופים קבוצת whatsapp בר שם אור הצינור ערוץ 13 יונתן סמרנו קובי סמרנו איילת סמרנו משפחות חטופים לי דן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד