י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
מונעים פעולה ברפיח

ארה"ב מאשרת: עצרנו משלוח של אלפי פצצות שהיו בדרך לישראל

גורם רשמי בארה"ב מאשר כי ארה"ב עצרה בשבוע שעבר משלוח של 1,800 פצצות של כ-900 ק"ג ו-1,700 פצצות במשקל של כ-225 ק"ג לישראל בשל דאגות לגבי המתקפה של ישראל ברפיח

ארה"ב מאשרת: עצרנו משלוח של אלפי פצצות שהיו בדרך לישראל
מטוסי קרב צילום: דובר צה"ל

ממשל ביידן עצר משלוח של אלפי כלי נשק לישראל, כולל פצצות כבדות, על רקע הדאגה הגוברת אצל האמריקאים לגבי התוכנית להרחיב את המבצע הצבאי ברפיח שעלול להגדיל באופן דרמטי את מניין ההרוגים במלחמה, כך אמרו גורמים אמריקאים הלילה ל'וושינגטון פוסט'.

"ישראל לא צריכה לפתוח במבצע קרקעי גדול ברפיח, שם יש יותר ממיליון בני אדם שאין להם לאן ללכת", אמר בכיר בממשל, והסביר את ההחלטה האמריקאית להשהות את משלוחי הנשק. "אנחנו מתמקדים במיוחד בשימוש הסופי של הפצצות במשקל 900 קילו וההשפעה שיכולה להיות להן בסביבה עירונית צפופה כפי שראינו בחלקים אחרים של עזה".

על פי הדיווח, ארה"ב עצרה בשבוע שעבר משלוח של 1,800 פצצות של כ-900 ק"ג ו-1,700 פצצות במשקל של כ-225 ק"ג לישראל בשל דאגות הומניטריות לגבי המתקפה של ישראל ברפיח.

בכיר אמריקאי תיאר את המהלך כצעד שנועד להדגיש בפני ישראל את החששות של ארה"ב מהמתקפה ברפיח, שבה מיליון עקורים פלסטינים נמצאים במחנות ליד גבול עזה עם מצרים.

כפי שדיווחנו אתמול במקביל להחלטה הזאת, ממשל ביידן בוחן העברות אחרות שלא אמורות להישלח בקרוב. זה נוגע ל-6,500 "פצצות טפשות" שהופכות לכלי נשק מונחים ומדויקים.

למרות עיכוב, אמצעי הלחימה כמו גם המשלוח המושהה בשבוע שעבר, עדיין יכולים להימסר בהתאם לשיקול דעתו של הבית הלבן. "לא קבענו החלטה סופית כיצד להמשיך", אמר אחד הבכירים.

ההחלטה חסרת התקדים באה בעקבות שבועות של התייעצויות החל מאפריל בין בכירים אמריקאים וישראלים כיצד לענות על הצרכים ההומניטריים של אזרחים ברפיח ו"איך לפעול אחרת נגד חמאס שם מאשר במקומות אחרים בעזה", אמר בכיר אחד. אבל בימים האחרונים התברר לממשל ביידן כי "נראה היה שמנהיגי ישראל מתקרבים לנקודת החלטה על מבצע כזה", מה שאילץ את וושינגטון לעצור את העברות הפצצות כדי לאותת לישראל.

אך למרות השעיית המשלוח, לישראל יש מספיק נשק שסופק על ידי ארה"ב ואחרים כדי לנהל את המבצע ברפיח. הבכיר הוסיף שאף אחת מההשעיות לא חלה על מיליארדי הדולרים של סיוע נוסף לישראל שהעביר הקונגרס בחודש שעבר.

 

ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל חמאס רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד