י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
7 חודשים לטבח

מאות רחפנים האירו את שמי ניו יורק: "החזירו אותם הביתה"

לציון 7 חודשים לחטיפה ובקריאה לשחרור החטופים, עצרת ומופע ענק של 500 רחפנים נערכה במהלך הלילה מעל פסל החירות בניו יורק

מאות רחפנים האירו את שמי ניו יורק: "החזירו אותם הביתה"
"תחזירו אותם הביתה" צילום: מטה משפחות החטופים

אתמול בשעה שהתקיימו דיונים קריטים על העסקה לשחרור החטופים, התקיימה עצרת בה השתתפו מובילי דעת קהל אמריקאיים, שורדת השבי - מורן סטלה ינאי ונציג משפחות החטופים - אור גת וליאת אונגר, כשכולם קראו ביחד לשחרור החטופים במיידי. 

אחרי הטקס, התקיים מופע ענק של 500 רחפנים מעל פסל החירות, תחת האמירה: "אחרי 7 חודשים בשבי, יש להוציא לחירות את החטופים החיים ולהביא לקבורה ולמנוחת עולם את הנרצחים".

מופע הרחפנים צילום: Adam Chitayat

שורדת השבי, מורן סטלה ינאי: ״אנחנו לא יכולים לקבל את זה שלהיחטף מפסטיבל מוזיקה ולהיות מוחזק בשבי האויב כברור מאליו. אם לא כולם יחזרו, כל אחד בעולם צריך להתחיל לפחד ללכת לפסטיבלים כי אף אחד לא בטוח. בשבי פגשתי כמה מהחטופים שעדיין מוחזקים שם, הבטחתי להם שאעשה כל שביכולתי כדי להחזיר אותם, הבטחתי! אבל במקום זה אני ממשיכה לקבל חדשות מחרידות כמו היום, על החברים שלי שנותרו מאחור ועל חלקם שנרצחו שם. חלקם עוברים התעללות על בסיס יומיומית, חלקם מקבלים מכות על בסיס יומי". 

"לכל מה שקורה בעולם יש השפעה עצומה על חיי היומיום של השבויים. אני מבקשת מכולכם - קחו אחריות בהחזרת כלל החטופים! אני יודעת שכולנו נוכל לעשות זאת ביחד". 

אור גת, אחיה של החטופה כרמל גת וגיסה של שורדת השבי ירדן רומן: ״ממש ברגע זה, הזכות לחופש, אינה ברורה מאליה. הזכות לחיים לא מובנת מאליו. במדינת ישראל אבל לאחרונה גם על אדמת ארה"ב.

כל עוד אנשינו נמצאים באיום מתמיד בשבי, אנחנו לא יכולים אפילו להתחיל להירפא. אנו מצפים שהאחריות על כרמל אחותי ועל שאר 131 החטופים, תילקח על ידי כל הצדדים באופן מיידי. אנחנו רוצים וצריכים לבנות את חיינו מחדש ולטפל בלבבות חיינו שנשברו".

מלחמת חרבות ברזל רחפנים ניו יורק חטופים מטה משפחות החטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד