י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
טהראן עוקבת מקרוב

יותר מ-370 מטוסים ו-65 אוניות הגיעו מארצות הברית

הסיוע רחב ההיקף שהתקבל מארה"ב כלל יותר מ-370 מטוסים ו-65 אוניות, רובם עם דגל אמריקני. הנתון מלמד עד כמה ישראל הייתה בהערכת חסר

יותר מ-370 מטוסים ו-65 אוניות הגיעו מארצות הברית
חיל האוויר צילום: דובר צה"ל

האמריקנים שלחו לצה"ל ציוד לחימה יותר מבכל מערכה אחרת עם יותר מ-370 מטוסים ו-65 אוניות שהגיעו לישראל, רובם עם דגל אמריקני. הנתון הזה לבדו מלמד עד כמה בניין הכוח של ישראל לא התאים למפת האיומים וזאת כשאיראן עוקבת מקרוב.

יוסי יהושוע מציין ב'ידיעות אחרונות' כי המלחמה הזו מלמדת אותנו עד כמה הערכת המצב הייתה חסרה וקשה לדמיין איפה היינו אלמלא ההתייצבות המלאה בחסדי שמים של ארה"ב בראשות הנשיא ג'ו ביידן.

אולם עכשיו, ודי כצפוי, מגיע ה"עד כאן". המסר האמריקני מאוד בהיר: אם לא תצייתו בעניין רפיח, ותפעלו לכיבוש העיר, לא תקבלו את הסיוע שהוא קריטי לא רק לרפיח אלא גם להתפתחויות אפשריות בצפון.

אמנם ישראל שמרה חימושים למלחמה מול חיזבאללה וגם עתה הם מחכים ליום פקודה, אלא שמלחמה כזאת, מול אויב מאומן ומצויד בהרבה מחמאס, לא תהיה קצרה. לכן במערכת הביטחון מתייחסים לאיום האמריקני במלוא הרצינות ומתנהלים מולו בזהירות וברגישות רבה.

העיכוב במשלוחי הנשק שמיועדים לישראל עומד על שבועיים לפחות, המשלוחים כוללים, אלפי פצצות למטוסי קרב מתוצרת בואינג, לצד ערכות שהופכות את הפצצות למדויקות יותר. בצה"ל פצצות מהסוג הזה מכונות "ברד כבד", וחיל האוויר משתמש בהן בכל זירות הלחימה, מעזה ועד סוריה.

יהושוע מציין כי ישראל תגיע לרגע הכרעה דרמטי: להיענות לתכתיב האמריקני ולפעול מינימלית ברפיח, או להיכנס עד סוף ולהסתכן בתרחיש שיכול להותיר אותה חשופה ומבודדת.

ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל חמאס לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד