י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"אנטישמית גלויה"

בחורי ישיבה הורדו ממטוס כי אחד מהם העיר על "משהו מוזר"

לפני טיסה פנימית בארה"ב, הבחין בחור ישיבה במשהו שהיה בעיניו מוזר בזנב המטוס וציין זאת בפני הדיילים והטייס. לטענתו הוא הורד מהמטוס ללא הסבר יחד עם צעיר חרדי נוסף שכלל לא היה קשור אליו | מכעיס

בחורי ישיבה הורדו ממטוס כי אחד מהם העיר על "משהו מוזר"
מטוס אמריקן אירליינס צילום: Pixabay

שני בחורי ישיבה אמריקאים, רובי שיינרמן, בן 17 ויהודה רופמן, בן 21, הורדו מטיסה של חברת 'אמריקן איירליינס' ביום ראשון האחרון, ה-5 במאי, לטענתם ללא הסבר, ובני משפחותיהם מאשימים כעת את חברת 'אמריקן איירליינס' באפליה אנטישמית גלויה.

המשפחה סיפרה לאתר Yeshiva world news שרובי טס מקליבלנד להרטפורד, קונטיקט, כדי לחזור לישיבה בנאוגטוק קונטיקט לאחר חופשת פסח. ויהודה, היה בדרכו לישיבתו בפאר רוקאווי.

לפני הטיסה הבחין יהודה במשהו שהיה בעיניו מוזר בזנב המטוס וציין זאת בפני הדיילים והטייס, ונאמר לו שאין מה לחשוש. דקות לאחר מכן, הורו לו לרדת מהמטוס. גם רובי, שלא הייתה לו שום אינטראקציה עם הצוות או עם יהודה, הורד מהטיסה ללא הסבר, שני הבחורים היו עם חזות חרדית מלאה.

הבחורים הורדו מהטיסה והמטוס המריא בלעדיהם. כששאלו למה, אמרו להם, "אתם יודעים מה עשיתם". שני הבחורים היו מבולבלים - הם לא עשו כלום לטענתם.

כשרובי שאל אם מדובר באנטישמיות, אמר אחד מאנשי צוות הקרקע שהטייס ביקש להורידו ועליו להיענות. לטענתם הדייל איים להכניס אותם לרשימה השחורה לצמיתות בחברת 'אמריקן איירליינס', אך מאוחר יותר חזר בו מהצהרתו.

אביו של אחד מהם לקח אותם ברכבו בנסיעה לילית ארוכה לאחר שהשניים לא היו מעוניינים לעלות לטיסה נוספת. עם זאת, האירוע לא הסתיים והשניים שוקלים את צעדיהם.

משפחות הבחורים טרם ציינו אם בכוונתם להגיש תביעה נגד חברת התעופה.

מטעם 'אמריקן איירליינס' לא התקבלה תגובה.

אנטישמיות אמריקן איירליינס ארצות הברית בחורי ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד