י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
"אזרחי ישראל נאנקים"

סמוטריץ' מאשים: "נתניהו מעכב מהלך להקלה על יוקר המחיה"

שר האוצר סמוטריץ׳ במכתב לנתניהו: "במסגרת דיוני התקציב סיכמנו על מקור תקציבי של 3 מיליארד שקלים מחילוט כספי הטרור של הרש"פ שיפנו תקציבים להקלה בנטל יוקר המחיה עבור אזרחי ישראל"

סמוטריץ' מאשים: "נתניהו מעכב מהלך להקלה על יוקר המחיה"
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יוקר המחיה: שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שיגר היום (שלישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו שם כתב כי "המאבק ביוקר המחיה הוא אחד האתגרים הגדולים והחשובים של הממשלה שלנו".

השר הוסיף כי "מקדמים מהלכים חשובים בעניין לשם חיזוק התחרות, כדוגמת רפורמת היבוא "מה שטוב באירופה טוב בישראל", הקמת הוועדה לבחינת הריכוזיות בשוק המזון, ועוד. אלא שמדובר בתהליכים ארוכי טווח שיקח זמן עד שהם יחלחלו לשוק ויורגשו בכיס של אזרחי המדינה". 

שר האוצר הוסיף: "בחודשים האחרונים גיבשתי עם אנשיי מספר רעיונות שבאמצעותם ניתן לסייע לשכבות החלשות ולמעמד הביניים בהתמודדות עם יוקר המחיה, ובכלל זה סבסוד עליית מחוללי האינפלציה, סיוע למשפחות רבות שתשלומי המשכנתא החודשיים שלהם התייקרו בשל עליית הריבית, וכדו'.  אולם אנו נדרשים לשם כך למקור תקציבי של מספר מיליארדי שקלים, שלמרבה הצער אתה מונע ממני ומאזרחי ישראל".

שר האוצר פירט כי "במסגרת דיוני התקציב המתוקן לשנת 2024 בנינו על מקור תקציבי של 3 מיליארד שקלים מחילוט כספי הטרור של הרש"פ. התחייבת לי, יחד עם ראש המל"ל, השר דרמר ומזכיר הממשלה כי תאפשר את קידום החוק ובהתבסס על כך בנינו על התקציב הזה למאבק ביוקר המחיה". 

סמוטריץ' מאשים: "למרבה הצער, מזה שלושה חודשים ובניגוד להתחייבותך אתה מונע את קידום החוק מסיבות לא ברורות ובכך חוסם מקור תקציבי של 3 מילארד שקלים שאמורים לשמש למימון הוצאות השיקום של חבל התקומה, באופן שבו כספי הטרור ישמשו לתיקון נזקיו ובדרך זו ישוחררו לנו 3 מיליארד ש"ח לטובת אזרחי ישראל והקלה עליהם במסגרת המאבק ביוקר המחיה".

לדבריו, "לא יתכן שהדאגה לרש"פ ולתקציבי הטרור שהיא משלמת למשפחות מחבלים יהיו חשובים יותר מאזרחי ישראל הנאנקים תחת יוקר המחיה".

שר האוצר סיכם בבקשה לקדם את החקיקה בהתאם להתחייבות וכתב: "אבקשך לאשר לאלתר את קידום החקיקה מיד עם פתיחת כנס הקיץ של הכנסת. על בסיס מקור זה נוכל לגבש שורה של תכניות להקלה על נוטלי המשכנתאות ועל אזרחי ישראל".

בצלאל סמוטריץ' ראש הממשלה נתניהו יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד