י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
לא עמדו ביעד

למרות הפגיעה הקטלנית: כרם שלום נפתח להכנסת סיוע לאחר לחץ אמריקני

ישראל פתחה את מעבר כרם שלום לאחר לחץ אמריקני. לפי הבית הלבן, הנשיא ביידן דרש זאת מנתניהו בשיחתם השבוע. במעבר נפלו השבוע ארבעה חיילים מפגיעת פצמ"רים

למרות הפגיעה הקטלנית: כרם שלום נפתח להכנסת סיוע לאחר לחץ אמריקני
לוחמים במעבר כרם שלום. אילוסטרציה צילום: Erik Marmor/Flash90

מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) הודיע כי בהתאם להנחיית הדרג המדיני, נפתח מעבר כרם שלום לכניסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה.

"נדגיש כי כלל הסיוע ההומניטרי נכנס לאחר בידוק ביטחוני מוקפד של מאבטחי רשות המעברים היבשתיים במשרד הביטחון", נמסר ממתפ"ש. אתמול אמרו בבית הלבן כי ישראל התחייבה לפתוח את המעבר כבר מהיום.

שני המעברים המרכזיים של כניסת סיוע לרצועה נסגרו כרם שלום בגלל ירי הפצמ״רים לאזור ונפילת ארבעה חיילים השבוע, ומעבר רפיח שנכבש ע״י ישראל. בישראל התחייבו בפני האמריקנים, שלא תהיה פגיעה בהיקפי הסיוע שנכנסים דרך מעברים אחרים לרצועה.

בגל"צ דווח כי מתאם פעולות הממשלה בשטחים לא הצליח ליישם את ההנחיה, ולהכניס היקפים גדולים של סיוע. אתמול נכנסו רק כ-60 משאיות סיוע דרך מעבר ארז, מתוך 350 לפחות שישראל התחייבה להכניס מדי יום. ולכן ישראל נאלצה לפתוח את כרם שלום, למרות שרק אתמול ירו לאזור שוב 6 פצמ״רים ורקטות.

כזכור, ארבעה חיילים נהרגו במטח כבד לעבר כרם שלום ביום ראשון האחרון, סמל מיכאל רוזל, סמ"ר טל שביט, וסמ"ר עידו טסטה וסמ"ר ראובן מרק אסולין הי"ד.

מטח פצצות המרגמה שנורה על ידי חמאס, בוצע מאזור רפיח, וכלל כ-20 שיגורים. בנוסף לארבעת ההרוגים נפצעו עוד 3 חיילים באורח קשה ועוד תשעה באורח קל-בינוני.

על פי צה"ל, המשגרים שמהם בוצעו השיגורים הוצבו כ-350 מטרים ממחסה הומניטרי, וכ-400 מטרים ממעבר רפיח. בשל הטווח וזמן התגובה הקצר, המטח לא יורט, ונפל באחד משטחי הכינוס ובסמוך למתקן צבאי, שגם בו הוצבו כוחות ללחימה ברפיח.

לאחר השיגור הכבד מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות באזור בהן גם את המשגר שממנו שוגרו הרקטות. בנוסף בוצעו תקיפות של טנקים ותותחים. במקביל, שיגר חמאס לעבר הכוחות מספר פצצות מרגמה והדי הקרב נשמעו במשך שעות ארוכות.

כרם שלום רפיח מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד