י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
״זעקות ואז שתיקה״

החטופה ששוחררה מהשבי: "215 ימים של אימה מוחלטת"

עמית סוסנה, ששוחררה משבי ארגון הטרור חמאס מתועדת בסרט חדש על התופת שחוותה בעזה עם שאר החטופים.

החטופה ששוחררה מהשבי: "215 ימים של אימה מוחלטת"
אילוסטרציה צילום: unsplash

רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג השתתפה עם דיפלומטים ונשותיהם, בהקרנת הבכורה בישראל של הסרט התיעודי ״זעקות ואז שתיקה״, שמביא לקדמת הבמה והמודעות העולמית, את הפשעים הנוראיים של ארגון הטרור חמאס בשבעה באוקטובר ומאז.

עמית סוסנה, ששוחררה משבי ארגון הטרור חמאס אשר מתועדת בסרט, העידה בעצמה על השבי בעזה והודתה לשריל סנדברג ולקסטינה הפקות, על הבאת סיפור הקורבנות לאור, וכן לגב' מיכל הרצוג על נדיבותה באירוח האירוע.

"אני למעשה בין הנשים הבודדות שהתמזל מזלם וניתנה להם ההזדמנות לספר את הסיפור שלהם בעצמם. ואני מקווה שבקרוב מאוד ניצולים וניצולות  נוספים יוכלו לספר את סיפורם. כשאני עומדת כאן היום, אחרי שחזרתי הביתה ביום האחרון של הסכם שחרור החטופים, אני מבינה שוב כמה אני ברת מזל שאני עדיין בחיים, להיות חופשיה, להיות בטוחה ומוקפת באנשים שאני אוהבת ושאוהבים אותי. אני מנסה להזכיר לעצמי כל יום שבאותה קלות יכולתי עדיין להיות שם, בשבי, או באותה קלות להיהרג".

עמית המשיכה בנאום בלב שבור: "כיום ישנם עדיין 132 בני ערובה המוחזקים בשבי חמאס. אנחנו יודעים עכשיו שחלקם נרצחו באכזריות על ידי חמאס, אבל רובם עדיין בחיים, סופרים כל שנייה בכל יום, מנסים למרות הכל להישאר מלאי תקווה, מתפללים שהסבל יסתיים סוף סוף, ומדמיינים את הרגע שבו סוף סוף ישתחררו ויחזרו הביתה לחיבוק החם והבטוח של יקיריהם. בישראל אנחנו מתחילים כל בוקר בספירה ובסימון של מספר הימים שחלפו מאז אותו טבח  נורא, מספר הימים שחלפו מאז ,שאזרחים חפים מפשע, כמוני, נגררו מבתיהם, ממיטותיהם ונלקחו בשבי. היום אנחנו מציינים את המספר 215!! 215 ימים של אימה מוחלטת".

ימית סיפרה על הקושי: "אף אדם  לא באמת יוכל להבין, וזה כמעט בלתי אפשרי לנסות להסביר איך זה באמת מרגיש להיות מוחזק שם, אלא אם כן אתה חווה את זה על בשרך. הגוף והנפש שלכם נמצאים במצב מתמיד של טראומה, והזוועה גדולה יותר ממה שכל בן אדם יכול לשאת. אתה מנסה לנתק את עצמך כדי להיות מסוגל להחזיק מעמד כי רק ככה אתה יכול לשרוד מבלי לאבד את השפיות שלך. איכשהו הצלחתי להחזיק מעמד 55 ימים ארוכים. מבחינתי זה לא אפשרי לדמיין איך זה להיות שם במשך 215 ימים, כאשר כל שנייה מרגישה כמו חיים שלמים, כאשר כל נשימה שאתה לוקח מרגישה כאילו זו הנשימה האחרונה שלך. האם אתם יכולים לדמיין כמה לאט עובר הזמן כש אין לכם אוויר ואתם מנסים לנשום?".

עמית התייחסה לאנטישמיות בעולם: "לאחרונה אנחנו עדים להפגנות אלימות, של סטודנטים וחברי סגל באוניברסיטאות ברחבי העולם, המנסים להזדהות עם מחבלי חמאס, ואף מכחישים את הפשעים האכזריים שביצעו באוקטובר האחרון. ברור לכולנו שהאנשים האלה חסרי ידע מוחלט לגבי האירועים שהתרחשו על ידי חמאס ב-7 באוקטובר. לאנשים האלה אני רוצה לומר, בצורה ברורה ובקול רם, שהפשעים האלה אכן קרו, זה קרה לאנשים טובים, לחברים שלי ו זה קרה גם לי ואני אשא את הצלקות האלה כל חיי. עלינו לעשות כל שביכולתנו כדי לשחרר את החטופים  האלה עכשיו".

לסיום אמרה: "כולנו מסכימים שאת האויב הזה מוכרחים לנצח, שאין מצב שהחמאס יוכל להמשיך לשלוט ברצועת עזה. אני חושבת שאין מי שמבין את זה יותר מהחטופים ומשפחותיהם. אבל לפני הכול אנחנו חייבים לעשות כל שביכולתנו להביא את כולם הביתה, בהקדם האפשרי, לפני שיהיה מאוחר מדי. אם אנחנו לא נגן על עצמנו אף אחד אחר לא יעשה זאת ואנחנו חייבים להם את זה, חייבים את זה לעצמנו, כדי שכולנו נוכל להתחיל להחלים ביחד. הם רואים אותנו בזמן שהם שם, הם שומעים אותנו, אנחנו צריכים להיות חזקים בשבילם ולהראות להם שכולנו יחד, בהסכמה מלאה, עושים הכול להחזיר אותם. שזה הדבר החשוב ביותר. צריך לעשות הכול כדי להגיע לעסקה שתשיב את כולם אלינו עכשיו".

עמית סוסנה מיכל הרצוג חמאס חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד