כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024
אחרי אשפוז ארוך

אלמה בת ה-85 ששוחררה מהשבי שבה הביתה

אלמה בת ה-85 שוחררה מהשבי בעסקת החטופים והגיעה לבית החולים במצב קשה אמרה: "היה לי כוח לחזור אליכם, לראות את כולכם ובעיקר את הילדים שלי. צריך לשחרר את החטופים עכשיו"

אלמה בת ה-85 ששוחררה מהשבי שבה הביתה
הגעת פצועים לסורוקה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

אלמה אברהם בת ה-85, ששוחררה משבי חמאס לאחר 51 ימים כשמצבה הרפואי הוגדר קשה ואושפזה במשך כחצי שנה, השתחררה הבוקר (רביעי) לביתה מבית החולים.

עם הגעתה לבית החולים, הרופאים נאבקו על חייה של אלמה. במסיבת עיתונאים שהתקיימה לרגל שחרורה אמרה לכאן חדשות: "אני מרגישה נפלא, בייחוד כשאני רואה את כולכם פה. בזכותכם נשארתי. היה לי כוח לחזור אליכם, לראות את כולכם ובעיקר את הילדים שלי. צריך לשחרר את החטופים עכשיו".

מנהל בית החולים סורוקה בבאר שבע, שלומי קודיש, אמר: "צריך לחשוב על המשמעות שאלמה יוצאת לשיקום אחרי חמישה חודשים, כשיש מאז אנשים שנמקים בשבי בתנאים תת אנושיים ובלי טיפול רפואי". 

מנהל יחידת הטיפול הנמרץ בבית החולים הוסיף: "לא מצאנו מקורות דומים של אנשים במצב דומה. לא מצאנו דוגמה לאדם שעבר דבר כזה - גם רעב וגם התעללות שיטתית. לא מצאנו שום תיעוד רפואי כזה. את חתומה על הדף הראשון בספר שלא היה צריך להכתב: איך מטפלים רפואית באנשים שחוו את מה שאת חווית. שאבנו ממך המון זה בנה את המחלקה שלנו".

אורי, בנה של אלמה תיאר בהתרגשות: "מאז ועד היום היא עברה אצלכם את מסע השיקום וההחלמה המרהיב והארוך הזה. שהיא נלחמת מלחמה מעוררת השתהות והשראה לחזור לשבת, לחזור לנשום, לחזור ללכת, לחזור להיות אמא וסבתא, לחזור לא לכאוב, לחזור לדבר, לחזור לצלילות מחשבה - לחזור לחייך".

חטופים סורוקה חמאס מלחמת חרבות ברזל אלמה אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד