י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
יותר מחצי שנה למלחמה

האם הרשויות המקומיות ערוכות לסיוע בתחום בריאות הנפש?

לראשונה הרשויות המקומיות ישתתפו בפרויקט לפיתוח פתרונות חדשניים להתמודדות עם משבר בריאות הנפש ושיפור חוסנם הנפשי של התושבים, על בסיס תהליכים מבוססי נתונים

האם הרשויות המקומיות ערוכות לסיוע בתחום בריאות הנפש?
קיבוץ בארי צילום: באדיבות המצלם

מזה כשבעה חודשים שמדינת ישראל נמצאת במשבר משמעותי, במרכזו עומדת הטראומה הלאומית. מערכת בריאות הנפש, שהייתה רחוקה מלתת מענה לכל הצרכים עוד לפני ה-7.10, עומדת היום מול ביקוש משמעותי לסיוע שהולך וגובר, לצד מחסור בתשתיות ובעיקר במטפלים. 

לצד מערכת בריאות הנפש, עומדות הרשויות המקומיות בדרום וברחבי הארץ באתגר ונאלצות להתמודד עם מציאות חדשה מול תושביהן, והן למעשה הממשק המרכזי של התושב עם השירותים השונים שהוא צורך.

היום, נפתח 'הקול הקורא' לרשויות המקומיות למחזור הראשון של המסלול לאתגרים דחופים של CIVIX, שהוקם במטרה לייצר השפעה חיובית משמעותית על חייהם של תושבים ברשויות המקומיות בישראל באמצעות פיתוח מענה רחב סוגיה לאומית דחופה. המחזור הראשון של המסלול יעסוק באתגר בריאות הנפש של הפרט והקהילה לאור אירועי ה-7 באוקטובר.

הרשויות שיבחרו להשתתף בפרויקט יקימו צוות חדשנות שיעבור הכשרה ייחודית ויקבל ליווי מתודולוגי במחקר ואפיון האתגר בכדי למקד אותו בצרכי התושבים. הצוות יפתח פתרונות חדשניים במטרה להשפיע ולשפר את רווחתם וחוסנם הנפשי של תושבי הרשות, על בסיס תהליכים מבוססי נתונים וממוקדי תושב.
הפרוייקט מתקיים כחלק משיתוף פעולה של קרן בלומברג הפילנתרופית ומרכז פרס לשלום ולחדשנות.

איתי אייגס מנכל CIVIX שמובילים את הפרויקט: "מדינת ישראל נמצאת באירוע משבר נפש לאומי חסר תקדים שההתמודדות איתו צריכה להיות רב מימדית ותוספתית למערכות המטפלות הקיימות. לנו בCIVIX, כמו גם לשותפינו מקרן בלומברג וממרכז פרס לשלום ולחדשנות, ברור כי הגורם הקרוב ביותר לתושבים, אשר מבין המערכות השונות הוא השלטון המקומי, והוא חייב להיות שותף מרכזי בפיתוח פתרונות משלימים. לטובת משימה זו, החלטנו להפעיל השנה את המסלול לאתגרים דחופים באתגר בריאות הנפש, תוך שילוב של מיטב הכלים העומדים בפנינו ותפיסת החדשנות של קרן בלומברג הפועלת מאות ערים ברחבי הארץ והעולם".

מלחמת חרבות ברזל בריאות הנפש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד