כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024
הסערה בקהילה בציריך

גדול אדמו"רי אירופה התבטא: "צריכים להכריע בדעת תורה"

הקהילה בציריך ממשיכה לסעור סביב הבחירות לרבנות: האדמו"ר מפשעווארסק, גדול אדמו"רי אירופה, נדרש לסוגיה והורה כי הכל צריך להיות מוכרע בדעת תורה. הפרטים המלאים

גדול אדמו"רי אירופה התבטא: "צריכים להכריע בדעת תורה"
הרבי מפשעווארסק צילום: די ווואך

התפתחות בנעשה בקהילת 'אגודת אחים' בציריך שבשווייץ: לאחר שפרסמנו כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה על המתרחש מאחורי הקלעים סביב הבחירות לרב הקהילה, לאחר חמש שנים ללא רב, כעת אנחנו מפרסמים את דבריו של האדמו"ר מפשעווארסק, גדול אדמו"רי אירופה שנדרש לסוגיה.

הדברים הגיעו לשולחנו של האדמו"ר במעונו באנטוורפן שבבלגיה, שישב על המדוכה ושמע את כל הפרטים והורה: "הדברים צריכים לבוא להכרעה בדעת תורה אצל רבנים מומחים העומדים על מדין".

לרב הקודם, הגר"ש ברייש זצ"ל גאב"ד ציריך, היו קשרי ידידות עמוקים עם האדמו"ר הקדוש רבי יענק'לה מפשעווארסק זצ"ל, והוא אף סמך על השחיטה שבהשגחתו בזמן ששהה למנוחה בשווייץ.

כעת, בנו האדמו"ר מפשעווארסק התבטא בעניין הרבנות והורה כי הדבר צריך להיות מוכרע בדעת תורה.

מאז פרסום הכתבה התקבלו תגובות רבות במערכת סביב בנו של הרב זצ"ל הגאון רבי אהרן ברייש. במייל שהתקבל במערכת מספר יהודי שלמד עמו בצוותא בישיבת פוניבז' שכשהיה בבין הזמנים בשווייץ במחיצת האדמו"ר מפשעווארסק זצ"ל, שהיה בנאות דשא, התבטא אז בחביבות לגאון רבי אהרן ברייש כשהיה צעיר לימים, "תפנו מקום ישיבה "ליונגע ציריכ'ער רב" (לרב הצעיר דציריך). שכידוע דבריו הקדושים גם בשיחת חולין צריכים לימוד.

היהודי שלמד עם הגר"א ברייש מספר כי הוא היה מהתלמידים המבריקים בפוניבז', והגאון רבי אהרן זכה ללמוד עם מרן ראש הישיבה הגר"ש רוזובסקי זצ"ל חברותא בהכנת השיעור בביתו במשך כל זמן קיץ, דבר שרק יחידים זכו לכך.

כך או כך, אחד מנכבדי הקהילה, פילנתרופ שתורם הרבה למוסדות התורה, הבהיר שראש הקהל של הקהילה שהוא איש יקר ועוסק בצרכי ציבור באמונה אמר לו בזמנו ששמע בפירוש מהרב הקודם הגר"ש ברייש זצ"ל כי רצונו שבנו הגדול ימשיך את הרבנות, זאת לאחר ששאל מה רצונו של הרב על המשך הקהילה. אך כעת הוא נרתע מכמה אנשים שמונעים ממנו להצהיר באופן גלוי על כך.

בתוך כך, אחד האברכים מבני ברק ששהה בחג הפסח אצל הוריו בעיר ציריך סיפר לידידיו בעיר שהשתתף בדרשה של שבת הגדול שמסר הגאון רבי אהרן ברייש, שהתקיימה בהיכל הגדול של הכולל "חלקת יעקב" בבני ברק והיה מלא מפה לפה ברבנים ומרביצי תורה ובעה"ב חשובים שהגיעו מכל קצווי העיר, ועוד רבים עמדו בדלת מחמת חוסר מקום, דבר שהוא חידוש בעיר התורה בני ברק. הוא מציין שהדרשה נמסרה במתק לשון בשילוב פלפול ובדברי הלכה אקטואליים שבסיומה עורר על ענייני השעה כדרכי אבותיו הגדולים רבני ציריך.

ציריך אגודת אחים הרב שאול ברייש הרב אהרן ברייש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד