י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
ישראל צריכה לשלוט

המזרחן מזהיר: הטבח הבא של חמאס כבר בפתח

ד"ר קידר אמר בפודקאסט כי לדעתו "זה עניין של זמן עד שחמאס יצא למסע טבח בסגנון ה-7 באוקטובר ביישובי יהודה ושומרון". לדבריו, "צה"ל מצמצם כוחות ביו"ש ולכיתות הכוננות אין נשק ארוך. חייבים לפזר ביישובים היהודים ביו"ש נשק ארוך, זה מה שמרתיע"

המזרחן מזהיר: הטבח הבא של חמאס כבר בפתח
ד"ר מרדכי קידר צילום: פודקאסט כור ההיתוך

המזרחן ד"ר מרדכי קידר התארח בפודקאסט 'כור ההיתוך' וניתח עם שניאור ובר את מצב המלחמה בחזיתות השונות, הדאגה שלו מפני מתקפה מתוכננת של חמאס ביהודה ושומרון, התהליכים שהובילו לטבח, התוכנית הגדולה של ציר הרשע שנכשלה וההשפעה העמוקה שלו בעולם הערבי.

ד"ר קידר אמר בפודקאסט כי לדעתו "זה עניין של זמן עד שחמאס יצא למסע טבח בסגנון ה-7 באוקטובר ביישובי יהודה ושומרון". לדבריו, "צה"ל מצמצם כוחות ביו"ש ולכיתות הכוננות אין נשק ארוך. חייבים לפזר ביישובים היהודים ביו"ש נשק ארוך, זה מה שמרתיע".

במהלך הפודקאסט, התייחס ד"ר קידר לקונספציה בישראל לפני ה-7 באוקטובר וסיפר כי פגש בעבר בכיר בחטיבת המחקר של אגף המודיעין שטען לו כי חמאס הוא שחקן רציונאלי. 

בהתייחסו ליום שאחרי ברצועת עזה, אמר קידר כי "ישראל צריכה להיות זו ששולטת על עזה מבינה בטחונית. עכשיו השאלה היא איך מעבירים את השליטה לשליטה אזרחית. אני חושב שצריך לחלק את הרצועה לשישה חלקים. כל קבוצה מקומית שולטת על עצמה בצורת החמולות המקומיות. לא אבו מאזן ולא חמאס. כל מחוז ומחוז מתנהל בעצמו. זה מה שאני גם מציע כבר שנים ביהודה ושומרון. הדבר הזה ייתן לנו את ההתעסקות שלהם בעצמם, עם פיקוח שלנו על מה נכנס. אתה נמצא כל הזמן בקשר ועושה מה שצריך בטחונית אבל נותן להם את המרחב להחליט על עצמם אזרחית".

שניאור ובר מרדכי קידר מלחמת חרבות ברזל פודקאסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד