י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
באופן סופי

הוארכה הוראת השעה המוסיפה לשוטר שתי עילות לביצוע חיפוש מידי

אושר סופית: תוארך הוראת השעה המוסיפה לשוטר שתי עילות לביצוע חיפוש מידי ללא צו שיפוטי. 6 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול מתנגד אחד

 הוארכה הוראת השעה המוסיפה לשוטר שתי עילות לביצוע חיפוש מידי
אילוסטרציה צילום: משטרת ישראל

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש) (מס' 16) (חיפוש שלא על פי צו חיפוש – הארכת הוראת השעה), התשפ"ד-2024.

6 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול מתנגד אחד.     

מוצע להאריך עד ליום 1 ביולי 2024 את הוראת השעה, המוסיפה למשטרת ישראל שתי עילות לביצוע חיפוש במקום באופן מידי בלא צו שיפוטי.

הוראת השעה מאפשרת לשוטר לבצע חיפוש ללא צו, במקרים בהם קיים חשד סביר להימצאות בבית או במקום נשק, חלק מהותי מנשק, תיעוד או מצלמה, העשויים לשמש ראייה לביצוע עבירת החזקת נשק או סחר בו, עבירת ירי מנשק חם או פשע חמור.

חיפוש שכזה מותר, לפי הוראת השעה, רק במקרים בהם אי-ביצוע חיפוש מידי יסכל את מטרת החיפוש ולא ניתן לקבל צו חיפוש בשל הצורך לבצע מידית את החיפוש, כדי למנוע את העלמת הראייה או הפגיעה בה. 

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "הוראת השעה נקבעה לתקופה של שנה, ונקבע בה מנגנון דיווח של השר לביטחון לאומי והמפקח הכללי של משטרת ישראל לוועדה לביטחון לאומי של הכנסת וליועצת המשפטית לממשלה, שלוש פעמים במהלך התקופה, וזאת כדי לבחון את הצורך בסמכות החדשה ואת התועלת הגלומה בשימוש בה. 

כפי שנמסר ממשטרת ישראל, מבצע "חרבות ברזל" אשר החל חודשים ספורים לאחר כניסתה של הוראת השעה לתוקף, השפיע באופן ניכר על הסטת משאבי הארגון כולו לצורך הלחימה, וכפועל יוצא מכך על הפעלת הסמכות החדשה. על כן נדרש פרק זמן נוסף כדי לבחון את תועלתה של הסמכות החדשה לפעילות משטרת ישראל לצורך מיגור הפשיעה". 

מליאת הכנסת קריאה שניה ושלישית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד