י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
לא הסכים לנסיגה

חיזבאללה דחה את מתווה צרפת להסדרה בצפון

חיזבאללה דחה את המתווה של צרפת שכלל 12 נקודות להסדרה בצפון, תוך סירוב לדרישה להסיג את כוח רדואן למרחק עשרה קילומטרים. גלנט בצפון: "אני נחוש להחזיר את התושבים לבתיהם בביטחון ולבנות מחדש את הדברים שנהרסו"

חיזבאללה דחה את מתווה צרפת להסדרה בצפון
נסראללה ותומכי חיזבאללה צילום: רשתות חברתיות

חיזבאללה מסר את תשובתו לצרפת ודחה את היוזמה הצרפתית לסיום המלחמה בצפון, שכללה 12 נקודות להסדרה, כך דווח ב'חדשות 12'. 

חיזבאללה סירב לדרישה שכוח רדואן ייסוג למרחק של 10 ק"מ או אל מעבר לליטני, בטענה שרוב האנשים בכוח הם תושבי הכפרים בדרום לבנון. עוד דחו בארגון את ההצעה להגדיל את יוניפי"ל. 

בשבוע שעבר העיתון אל-אחבאר הלבנוני פרסם את נוסח ההצעה הצרפתית להסדר מדיני שהוגשה ללבנון, ועמדה במוקד פגישותיו של שר החוץ הצרפתי בישראל.

לפי פרטי ההצעה שהתפרסמה, בשלב הראשון הקבוצות החמושות בלבנון (חיזבאללה ואחרים) נדרשות להפסיק את הפעולות הצבאיות בישראל ובמקומות הסמוכים אליה ולהפסיק את המתקפות על אנשי יוניפ"ל, ולהבטיח את אפשרותם לבצע סיורים דרומית לליטני ללא הגבלה.

ישראל מצידה תפסיק גם את הפעולות בלבנון ובתוך כך את התקיפות האוויריות ותעצור את חסימת מכ"מים של ספינות כוחות הים של יוניפ"ל, ותמנע מכל פעילות שתסכן אותם. 

בשלב השני שיתקיים תוך שלושה ימים, הכוחות החמושים בלבנון יפרקו את כל המתקנים סמוך לקו הכחול, ויסגו למרחק של לא פחות מ-10 קילומטרים פנימה.

בתוך כך, שר הבטחון גלנט אמר היום בצפון: "המשימה לא הושלמה - עלול להיות קיץ חם. קרב הגנה זה תמיד מורכב. זה קרב שאתה כל הזמן צפוי גם לתגובות של האויב ואתה פועל באופן אקטיבי". 

"בשביל להחזיר את התושבים בביטחון צריך תהליך הסכמי או תהליך מבצעי ומחובתו של הצבא להכין את התהליך המבצעי, שגם משמש עוגן לתהליך אחר", אמר גלנט. "אני נחוש להחזיר את התושבים לבתיהם בביטחון ולבנות מחדש את הדברים שנהרסו".

חיזבאללה צרפת לבנון ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד