י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
תמיכה רפובליקנית

שר ההגנה של ארה"ב חטף: "זה הירושימה על סטרואידים"

סנאטור רפובליקני זעם על שר ההגנה של ארה"ב על עיכוב הנשק לישראל והטיח בו: "זה הירושימה ונגסאקי על סטרואידים"

שר ההגנה של ארה"ב חטף:  "זה הירושימה על סטרואידים"
כוחות צה"ל ברפיח צילום: דובר צה"ל

הרפובליקנים בבית הנבחרים ובסנאט תקפו את החלטתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן להשהות משלוח נשק לישראל ודרשו מהממשל להסביר מדוע הוא לא הודיע ​​לקונגרס.

"אנו המומים מכך שהממשל החליט למנוע מישראל תחמושת קריטית", כתבו הסנאטורים . 

"הבטחת שהמחויבות שלך לישראל היא ברזל", הוסיפו. "השהיית התמיכה הצבאית הנחוצה לבעל בריתנו הקרובה ביותר במזרח התיכון מסמנת אחרת".

הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם תקף בדיון בסנאט האמריקני את רמטכ"ל צבא ארה"ב, הגנרל צ'ארלס בראון, ואת שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין על עיכוב משלוחי הנשק לישראל.

"אם נעכב את הנשק הדרוש להשמדת האויבים של מדינת ישראל בזמן סכנה כה גדולה, נשלם מחיר. זה אבסורד. תנו לישראל את מה שהיא צריכה כדי להילחם במלחמה שהיא לא יכולה להרשות לעצמה להפסיד בה", הטיח הסנאטור בשניים, "זה הירושימה ונגסאקי על סטרואידים". גראהם התייחס לפצצות האטום שהטילה ארה"ב על יפן כדי להביא לסיום מלחמת העולם השניה והשווה את חמאס ליפן של 1944.

"השהנו משלוח אחד של אמצעי לחימה", אמר אוסטין. "לא קבענו החלטה סופית כיצד להמשיך עם המשלוח הזה".

אוסטין הוסיף כי הממשל ממשיך להתנגד לכל מתקפה קרקעית ישראלית בעיר רפיח. הוא גם אמר כי מכירת הנשק שהושעתה אינה קשורה לסיוע החוץ הקבוע, הכולל סיוע של מיליארדי דולרים לישראל.

הסנאטור לינדזי גרהאם אמר כי השהיית משלוח הנשק שולחת את אות שגוי כשיש איום קיומי לישראל מול אויביה.

"ישראל הותקפה בשבועות האחרונים על ידי איראן, חיזבאללה וחמאס - שהתחייבו להשמיד את ישראל - ואתה אומר לי שאתה הולך להגיד להם איך להילחם במלחמה, ובמה הם יכולים ומה לא יכולים להשתמש, כשכולם מסביבם רוצים להרוג את כל היהודים?" אמר גראהם.

"זה מגונה זה אבסורד", הוסיף הסנאטור מדרום קרוליינה. "תן לישראל את מה שהם צריכים כדי להילחם במלחמה שהם לא יכולים להרשות לעצמם להפסיד".

חבר הקונגרס מייק לולר אמר כי ההחלטה לעכב את משלוח הנשק היא הוכחה לכך שממשל ביידן קיבל את הטענות של פעילים אנטי-ישראלים.

"זה לא צריך להיות הלם כאשר נמצאו עובדי או"ם קשרים עם חמאס", הוסיף. "מה שמזעזע, לעומת זאת, הוא שממשל ביידן קונה את השקרים ויוצר מרחק בינינו לבין ישראל".

 

 

מלחמת חרבות ברזל רפיח איראן חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד