כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
למרות התקלה

הנתונים המקוממים: כרבע מיליון קנסות לנוסעים בתחבורה הציבורית

"הציבור ממשיך לקבל קנסות, ובחלק גדול מהמקרים הקנסות לא מוצדקים. הרווח של חברות התחבורה – 24 מיליון שקלים. תוסיפו לזה נתון של 270% תלונות כנגד פקחים", טען חבר כנסת במליאה וקרא לשרת התחבורה לטפל בנידון בהקדם

הנתונים המקוממים: כרבע מיליון קנסות לנוסעים בתחבורה הציבורית
נסיעה באוטובוס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במקום לעודד את הישראליים בתחבורה הציבורית, משרד התחבורה שולח את פקחיו הקשוחים שנטפלים לנוסעים שלא תיקפו את הרב קו, זאת בזמן שישנן תקלות מוכרות במכשירי התיקוף.

חבר הכנסת ירון לוי מ'יש עתיד' העלה את הנושא החשוב בנאום שנשא במליאת הכנסת וסיפר:  "הגיעו אליי בשבועות האחרונים עשרות תלונות מהציבור בנוגע לתחבורה הציבורית. תלונות על הקנסות הלא-מוצדקים שהאזרחים מקבלים בגלל שלא הצליחו לתקף את הנסיעה באוטובוס – תקלה מוכרת בחודשים האחרונים. בשבוע שעבר השתתפתי בדיון בוועדה לפניות הציבור שעסקה בנושא. יושב-ראש הוועדה חבר הכנסת פינדרוס קיים ארבעה דיונים בנושא, והוא מתייחס ברצינות. אבל בתכלס, כמו הרבה דברים אחרים שמדברים עליהם פה, לא השתנה דבר. הציבור ממשיך לקבל קנסות, ובחלק גדול מהמקרים הקנסות לא מוצדקים".

חבר הכנסת ירון לוי על הקנסות בתחב"צ צילום: מתוך שידורי ערוץ כנסת

לדבריו, "למשרד התחבורה וחברות האוטובוסים ידוע שיש תקלות רבות ביכולת לתקף דרך האפליקציה או הרב-קו. זו בעיה מוכרת, שנובעת מהשיבושים ב-GPS בעקבות המלחמה. ונאמר בוועדה – נציגי המשרד – שייקח כמה שבועות כדי לתקן את הבעיה. ואני שואל, מה עושים עד שפותרים את הבעיה? ממשיכים לחלק קנסות".

עוד אמר ח"כ לוי: "עכשיו, חשוב שתכירו את הנתונים. חברות התחבורה הציבורית חילקו בשנה החולפת קרוב ל-250,000 דוחות. ליתר דיוק 238,146 דוחות חולקו. הרווח של חברות התחבורה – 24 מיליון שקלים. תוסיפו לזה נתון של 270% תלונות כנגד פקחים. מישהו צריך להתייחס לנושא".

חבר הכנסת הוסיף ואמר: "אז אנחנו מדברים על מלחמה, ואנחנו בזמן מלחמה ואין מי שישמע את האזרח הפשוט ואני כאן בא להשמיע את הקול שלו. והאבסורד – שיודעים שיש תקלה, בוועדות מדברים על התקלה, אבל יש הנחיה עדיין לתת קנסות למי שלא מצליח לתקף את הכרטיס. מי שמשלם על אותם הדוחות הם בני נוער, אזרחים קשי יום. והכי אבסורד – אזרחים ותיקים וחיילים שיש להם פטור מחובת תשלום אבל צריכים לתקף במכשיר שלא עובד ובאפליקציה שלא זמינה".

דני שם טוב, דוברות הכנסתח"כ ירון לי מ'יש עתיד'צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

"מי שעלה ולא יכול לתקף את הכרטיס, אין לו דרך אחרת לשלם על הנסיעה, ואז הוא פוגש את הבקר והוא משלם 100 שקלים. ומי שמרוויח מכל הסיפור, כמו שאמרנו, זה אותן חברות שהן  גם אחראיות על אותם בקרים, החתול שומר על השמנת. אז למרות שאנחנו עסוקים במלחמה אפשר וצריך לטפל בחיים עצמם. לאזרח הקטן נמאס לשלם בגדול".

"אז אולי אפשר לפנות, במשפט אחד לשרת התחבורה, ולבקש ממנה בקשה מאוד פשוטה: חיילים וקשישים מעל גיל 75 גם ככה לא משלמים על תחבורה ציבורית והם מקבלים קנסות. אולי תצא הנחיה עד שהנושא ייפתר, והשרה תמנע את העוולה הזאת לציבור", הציע ח"כ ירון לוי לסיום.

קנסות רב קו תיקוף פקחים פקחי תחבורה צבורית תחבורה ציבורית משרד התחבורה ירון לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד