י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
"מחלוקות בחוץ"

נתניהו, גלנט, גנץ ולפיד בקריאה משותפת לקראת יום הזיכרון

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד חתמו על מכתב שבו הם קוראים לציבור לשמור על 'קדושת יום הזיכרון'. הארבעה חתמו על מכתב שכתב יו"ר ארגון "יד לבנים"

נתניהו, גלנט, גנץ ולפיד בקריאה משותפת לקראת יום הזיכרון
יום הזיכרון תשפ"ג בהר הרצל צילום: דוב בער הכטמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד חתמו על מכתב שניסח יו"ר יד לבנים, אלי בן־שם, ובו הם קוראים לציבור לשמור על 'קדושת יום הזיכרון', כך דווח ב'ישראל היום'.

"ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה תשפ"ד, אנו, החתומים מטה, פונים אליכם, נציגי ציבור וכל אזרחי ישראל, בעקבות פנייתו של יו"ר ארגון יד לבנים אלי בן־שם, ומתוך חרדה לקדושת יום הזיכרון וזכר הנופלים, ומבקשים מכם מעומק ליבנו - שמרו על קדושת יום הזיכרון", נכתב במסמך שעליו חתמו הארבעה.

עוד נכתב: "החודשים האחרונים הם מהקשים שידעה מדינת ישראל מאז קמה, לפני 76 שנה. איבדנו את מיטב הבנים והבנות. משפחות רבות הצטרפו למעגל השכול וזה להן יום זיכרון ראשון. חלילה לנו להוסיף על כאבן בימים קשים אלה. עצמאותה של מדינת ישראל נקנית במחיר דמים כבד, גם השנה. יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בא להוקיר ולזכור את הנופלות והנופלים שלחמו יחד ונפלו יחד ושבמותן ובמותם ציוו לנו את החיים".

"למענם, כדי שנהיה ראויים לגבורתם, לקורבנם ולזכרם - אנו קוראים לכם להשאיר את המחלוקות מחוץ לבתי העלמין הצבאיים ולהימנע מוויכוחים מעל קברי הבנות והבנים". המכתב נחתם במילים: "זו חובתנו, זו אחריותנו, וכך ננהג. נכבד את זכרם של כל הבנות והבנים, יחד. שמרו על קדושת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה".

בן־שם פנה לארבעה בין היתר נוכח הביקורת הציבורית הקשה, והחשש מפני הפגנות והתנהלות לא ראויה במהלך יום הזיכרון, שעלולה לפגוע ברגשותיהן של המשפחות השכולות, שמספרן גדל השנה במאות.

במכתב הפנייה הוסיף בן־שם: "אנו מבקשים בכל לשון של בקשה להשאיר תמיד, ובמיוחד השנה, את המחלוקות מחוץ לבתי העלמין הצבאיים, להימנע מוויכוחים פוליטיים מעל קברי החללים ולשמור על קדושת יום הזיכרון, למען הנופלות, הנופלים והמשפחות השכולות. חתימתכם על המכתב המצורף תהווה הסכמה ותמימות דעים לגבי קדושת יום הזיכרון ותשמש דוגמה ומופת לנבחרי הציבור, לציבור הישראלי ולבני המשפחות השכולות אשר יפקדו את בתי העלמין ביום הזיכרון.

יום הזיכרון בנימין נתניהו יואב גלנט בני גנץ יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד