י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
בעקבות רפיח

מתקפה על החלטת ביידן בארה"ב: "מסתכן בחיזוק אויבי ישראל"

יו"ר בית הנבחרים האמריקני, מייק ג'ונסון ומנהיג המיעוט הרפובליקני, מיץ' מקונל, שיגרו מכתב לביידן, בו תקפו את החלטתו לעכב נשק שמיועד לישראל: "מרחק של שנות אור בין ארצות הברית וישראל בזמן מסוכן זה מסתכן בחיזוק אויבי ישראל"

מתקפה על החלטת ביידן בארה"ב: "מסתכן בחיזוק אויבי ישראל"
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

בארה"ב תוקפים את החלטת ממשל ביידן שלא לספק נשק לישראל בעקבות המבצע ברפיח. יו"ר בית הנבחרים האמריקני, מייק ג'ונסון, ומנהיג המיעוט הרפובליקני, מיץ' מקונל, שיגרו מכתב לנשיא ביידן, בו התייחסו לעניין. 

במכתבם נכתב: "ההודעות הללו עוקפות את ההבטחות שניתנו לגבי מסירת הסיוע הביטחוני לישראל בזמן. ראוי שהציבור האמריקאי יבין את האופי, העיתוי וההיקף של הביקורות הללו מצד הממשל", כך לפי "כאן 11". 

עוד הוסיפו: "מרחק של שנות אור בין ארצות הברית וישראל בזמן מסוכן זה מסתכן בחיזוק אויבי ישראל וערעור האמון שיש לבעלות ברית ושותפות אחרות בוושינגטון".

אתמול הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם תקף בדיון בסנאט האמריקני את רמטכ"ל צבא ארה"ב, הגנרל צ'ארלס בראון, ואת שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין על עיכוב משלוחי הנשק לישראל.

"אם נעכב את הנשק הדרוש להשמדת האויבים של מדינת ישראל בזמן סכנה כה גדולה, נשלם מחיר. זה אבסורד. תנו לישראל את מה שהיא צריכה כדי להילחם במלחמה שהיא לא יכולה להרשות לעצמה להפסיד בה", הטיח הסנאטור בשניים. 

כפי שפורסם, הנשיא ג'ו ביידן אמר הלילה שהוא יעצור משלוחים של נשק אמריקאי לישראל "שמשמש להרג אזרחים בעזה" אם ראש הממשלה נתניהו יורה על פלישה קרקעית מלאה לעיר רפיח.

"אזרחים נהרגו בעזה כתוצאה מהפצצות הללו במרכזי אוכלוסייה", אמר ביידן ל-CNN בהתייחסו לפצצות במשקל 900 קילו שביידן השהה בשבוע שעבר והיו בדרך לישראל.

"הבהרתי שאם הם נכנסים לרפיח - הם עדיין לא נכנסו לרפיח - אבל אם הם ייכנסו לרפיח, אני לא אספק את הנשק ששימש בעבר ללחימה בעזה והפעם מיועד ללחימה ברפיח" אמר ביידן. הודעת ביידן נובעת מלחצים פוליטיים פנים אמריקנים.

הודעת הנשיא כי הוא מתנה אספקת נשק אמריקני מהווה נקודת מפנה במלחמה בת שבעה חודשים בין ישראל לחמאס. הוא למעשה מאשים שפצצות אמריקאיות שימשו להרג אזרחים בעזה.

עד כה, הנשיא התנגד לקריאות למנוע נשק מישראל, ותמך בתוקף בישראל. עם זאת, נראה כי הפלישה שמתקרבת לרפיח, שינתה את דעתו של הנשיא.

ביידן אמר שארה"ב תמשיך לספק נשק הגנתי לישראל, כולל עבור מערכת כיפת ברזל, אך משלוחים של נשק התקפי יסתיימו אם תתחיל פלישה קרקעית גדולה לרפיח.

"אנחנו נמשיך לוודא שישראל בטוחה מבחינת כיפת ברזל והיכולת שלה להגיב לתקיפות", אמר. "אבל

ג'ו ביידן רפיח ארה"ב רפובליקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד