כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024
מכתב חריף

נציב תלונות הציבור אורי שהם מסיים את כהונתו - ותוקף את לוין

נציב תלונות הציבור אורי שוהם מסיים את כהונתו מבלי שמונה לו מחליף. שוהם שיגר מכתב חריף לשר המשפטים לוין בו כתב: "משלא מונה נציב חדש, אין בידי הנציבות להשלים את טיפולה בתלונות בהן טרם ניתנה החלטה"

נציב תלונות הציבור אורי שהם מסיים את כהונתו - ותוקף את לוין
אורי שוהם צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

נציב תלונות הציבור אורי שהם החליט לסיים את כהונתו - זאת מבלי שמונה תחתיו מחליף. במכתב ששיגר לשר המשפטים תקף שוהם את אי ההסכמה שלו שהובילה לכך שטרם מונה ממלא מקום תחתיו. 

שוהם כתב: "למרבה הצער, עד היום טרם מונה נציב חדש לתלונות הציבור על שופטים. דבר כזה לא אירע מאז הקמת הנציבות בשנת 2003. משלא מונה נציב חדש, אין בידי הנציבות להשלים את טיפולה בתלונות בהן טרם ניתן החלטה, לטפל בתלונות חדשות שיוגשו לה, ולטפל בהצהרות הון ששופטים קאדים ודיינים מחוייבים להגיש לה על פי החוק".

עוד הוסיף שהם: "צר לי על שכלל פעילות זו נגדעת עתה במחי יד, וללא כל הצדקה, וכי אפשרויות נוספות שנבחנו לא צלחו - איני יודע מי יוכל ליתן מזור לתלונות שבפי הציבור".

שוהם הוסיף: "בעצם העובדה שלא מונה נציב חדש לתלונות הציבור על שופטים אני גם מוצא פגיעה קשה בשלטון החוק ובאמון הציבור במערכת המשפט. מי יתן, ותקלה חמורה זו תמצא את פתרונה בכל ההקדם, ויפה שעה אחת קודם.  לעת עתה, ובצער רב, נסגרים, אפוא, שערי הנציבות".

נציב תלונות הציבור אורי שהם יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד