כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
מצעד צבאי רב רושם

הקהילה היהודית ברוסיה השתתפה בטקס הניצחון על הנאצים

רבה הראשי של רוסיה ישב במושב כבוד בסמוך לראש הממשלה וראש עיריית מוסקבה במצעד לציון הניצחון על הנאצים הנחגג כל שנה בתשעה במאי

הקהילה היהודית ברוסיה השתתפה בטקס הניצחון על הנאצים
מצעד יום הניצחון ה-9 במאי צילום: צילום מסך

במצעד הלאומי ("פַּארַאד") לרגל יום הניצחון ה-9 במאי, לציון 79 שנים לכניעת גרמניה הנאצית בידי הצבא האדום, שנערך הבוקר ב'כיכר האדומה' שבמרכז מוסקבה, השתתף כמדי שנה רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, וישב במושב כבוד בסמוך לראש הממשלה וראש עיריית מוסקבה.

המצעד במוסקבה צילום: באדיבות המצלם

על אף מזג האוויר החורפי במיוחד, הגיעו גם השנה מספר 'וטרנים' - ותיקי מלחמת העולם השנייה, שכובדו בידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

לקראת יום זה, פרסם הרב הראשי אגרת ברכה ל'וטרנים' ובני משפחותיהם, וקרא לכלל הציבור ומנהיגיו להפנים את לקחי השואה, ולהיאבק ללא פשרות נגד כל התקוממות פאשיסטית ואנטישמית, מתוך אחדות ושלום בין כל הדתות והעמים. 

ב"מרכז החסד היהודי שערי צדק", נערכו מספר אירועים לציון תאריך זה, ולכל בתי ה'וטרנים' היהודים הגיעו משלחות של מתנדבים עם מתנות וערכות חג מיוחדות.

ב-9 במאי, מציינים ברוסיה את יום כניעת גרמניה הנאצית. בישראל מצוין היום כיום הניצחון על גרמניה הנאצית.

מדי שנה נערכים במהלך החג מצעדים צבאיים שהמפורסם שבהם הוא המצעד הצבאי במוסקבה, משגרים זיקוקין די-נור, הנחת זרי פרחים על קברי חיילים שנהרגו במהלך המלחמה ועומדים דקת דומייה לזכרם.

הרב לאזאר רוסיה נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד