כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
פנו במכתב

חברי קונגרס בביקורת על ביידן: לא תומך מספיק בישראל מול האג

11 חברי קונגרס פנו במכתב לנשיא ביידן: "אתה לא מראה מספיק תמיכה לישראל מול בית הדין הבינלאומי בהאג - צריך לעשות יותר"

חברי קונגרס בביקורת על ביידן: לא תומך מספיק בישראל מול האג
הנשיא ביידן בבית הלבן צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

11 חברים בקונגרס האמריקני פנו במכתב לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בו טענו כי הוא אינו פועל מספיק נגד בית הדין הבין-לאומי בהאג במהלכים שלו נגד ישראל. כך דיווח עמיחי שטיין בתוכנית "בחצי היום" בכאן רשת ב.

 

במכתב פונים חברי הקונגרס לנשיא ואומרים: "גם הבית הלבן שאין סמכות לבית הדין לנקוט צווים נגד מדינה דמוקרטית, שאינה חברה, וברור לנו שזה גם יכול להשליך על גורמים אמריקנים - לכן אתה צריך לעשות הרבה יותר מול בית הדין".

עוד כתבו: "המהלך של בית הדין עלול להציב תקדים מסוכן - מעצר מנהיגים של מדינה דמוקרטית שפועלים כדי להגן על עצמם מטרוריסטים ומהתקפות - ויכול אף להשפיע על ארצות הברית", הוסיפו. "אנו מבקשים ממך לעמוד נגד המהלכים הצפויים של בית הדין ולהוקיע אותם. אתה צריך לעשות הרבה יותר מול בית הדין".

"אנחנו כותבים כדי להביע את דאגתנו בנוגע לדיווחים האחרונים על הכוונה האפשרית של בית הדין הבין-לאומי בהאג להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל הישראלים", כתבו חברי הקונגרס במכתב.

המכתב הוא כתוצאה של יוזמה של ח"כ אוהד טל מהציונות הדתית, ששוחח בתקופה האחרונה עם שורה של חברי קונגרס במטרה שישלחצו על הממשל להציג עמדה תקיפה יותר בנוגע לאפשרות שבית הדין יוצא צווי מעצר נגד בכירים ישראלים בהם רה"מ נתניהו.

הנשיא ביידן אוהד טל מלחמת חרבות ברזל בית הדין הבינלאומי בהאג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד