י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
צונאמי מדיני

חברה באיחוד האירופי החליטה להכיר במדינה פלסטינית

סלובניה, החברה באיחוד האירופי החליטה להכיר במדינה פלסטינית. הממשלה הסלובנית הציבה תנאים להכרה, ואליה צפויות להצטרף במהלך החודש ספרד, מלטה ואירלנד שחברות גם הן באיחוד

חברה באיחוד האירופי החליטה להכיר במדינה פלסטינית
אילוסטרציה צילום: Hassan Jedi/Flash90

סלובניה, מדינה החברה באיחוד האירופי, החליטה להכיר במדינה פלסטינית. אולם, המדינה קבעה כי הדבר יהיה כפוף להתקדמות במשא ומתן בין ישראל לחמאס בסוגיה זו: "הכרה בפלסטין בתוך גבולות 1967 או כל גבולות אחרים עליהם יסכימו ישראל ופלסטין", נכתב בהחלטת הממשלה הסלובנית.

עוד נכתב: "ההכרה תתבצע בכפוף להתקדמות נוספת בהסכם הפסקת האש של עזה, שחרור בני ערובה, מאמצי רפורמה נוספים והעצמת הרשות הפלסטינית כשהמטרה הינה - פתרון שתי המדינות".

ראש ממשלת סלובניה, רוברט גולוב, מסר: "הזוועות שאנו עדים להן מדי יום בעזה הן בלתי נסבלות וחייבות להסתיים. כל הפעולות של הממשלה הזו, כולל ההחלטה של ​​היום להתחיל בתהליך ההכרה בפלסטין, מכוונות בדיוק לזה - לסיים את הזוועות בעזה בהקדם האפשרי".

ממשרד החוץ הסלובני נמסר: "נקטנו בצעד מכריע ובלתי הפיך בתהליך ההכרה בפלסטין. בכך, סלובניה  שולחת מסר ברור לגבי ההכרח בכינון שלום במזרח התיכון ופתרון שתי מדינות. ברצוננו שההליך יסתיים בהקדם האפשרי".

דב גיל-הר מדווח בכאן חדשות כי אם סלובניה תיישם את החלטתה היא תהיה המדינה הראשונה באיחוד האירופי, שתכיר במדינה פלסטינית, מאז עשתה זאת שוודיה בשנת 2015. בנוסף, היא תצטרף למדינות נוספות באיחוד, בהן בולגריה, רומניה, הונגריה, צ׳כיה, סלובקיה, קפריסין ופולין. 

 
מלחמת חרבות ברזל מדינה פלסטינית סלובניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד