י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
זו רק ההתחלה

יותר מ-100,000 נמלטו מרפיח - מל"טים חגים מעל העיר

יותר מ-100,000 עזתים נמלטו עד עתה מרפיח בזמן שכוחות ישראלים מגבירים את התקיפות על העיר הדרומית ביותר ברצועה. לפי האו"ם, הצפי הוא ל-300,000 מפונים תוך מספר ימים. תושבים מתארים מל"טים שעפים ברחובות

יותר מ-100,000 נמלטו מרפיח - מל"טים חגים מעל העיר
מל"ט ההרון 1 של התעשייה האווירית צילום: התעשייה האווירית

יותר מ-100,000 בני אדם נמלטו מרפיח אחרי שצה"ל הגביר את התקיפות בעיר הדרומית, כך לפי גורמים רשמיים באו"ם. העזתים מדווחים על תקיפות נוספות והפגזות כבדות ברחבי רפיח בשעות האחרונות.

גורמים הומניטריים שעוקבים אחר מספר האנשים הנמלטים מרפיח, העיר הדרומית ביותר בעזה, שבה חיים יותר ממיליון בני אדם, אמרו כי הנהירה החוצה לא פוסקת והמספרים צפויים לעלות.

אחד מאנשי האו"ם ברפיח אמר בתדרוך לתקשורת הזרה: "יש הרבה פחד וחשש. הכבישים עמוסים מאוד במכוניות, עגלות עם חמורים, טנדרים ואנשים שהולכים ברגל. חלקם כבר נעקרו מספר פעמים, וזה לא קל, אחרים עזבו את הבית בפעם הראשונה.

הוא הוסיף: "יכול להיות שאנחנו מדברים על 300,000 מפונים תוך כמה ימים. הבעיה היא שבעצם אין מקום לכל כך הרבה אנשים מחוץ לרפיח".

תושבים תיארו מל"טים שעפים ברחובות, מרחפים מעל מטרות פוטנציאליות ומידי פעם נשמעים פיצוצים גדולים.

מוקדם יותר דווח כי ישראל דורשת להוציא את רפיח מהסכם הפסקת האש, כך לפי ארבעה בכירים אמריקאים ששוחחו עם רשת NBC האמריקנית.

על פי הדיווח, נתניהו מסרב להסכם הפסקת אש אלא אם ישראל תוכל לבצע פעולות צבאיות ברפיח, אפילו במהלך הפסקת אש.

גורם ישראלי הכחיש את הדיווח. כזכור הנשיא ג'ו ביידן אמר הלילה כי ארה"ב לא תספק לישראל כלי נשק ופגזי ארטילריה מסוימים אם הצבא יפלוש לרפיח, עיר שבה חיים יותר ממיליון בני אדם.

אם צה"ל יפתח במתקפה קרקעית ברפיח, הממשל לא יספק את "הנשק ללחימה ברפיח", אמר ביידן בראיון ב- CNN.

בניגוד לנשיא ביידן, שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון אמר כי מדינתו לא תצטרף לארה"ב במניעת מכירת נשק לישראל, ואמר לא ניתן להשוות מכיוון שבריטניה אינה ספקית נשק גדולה של ישראל.

שר החוץ הוסיף כי בריטניה לא תומכת בפלישה לרפיח אלא אם כן תהיה תוכנית הגנה על אזרחים, עמדה שבריטניה חזרה עליה בחודש האחרון.

קמרון ענה לשאלות בסופו של הנאום שתיאר את חזון מדיניות החוץ שלו לאחר שישה חודשים בתפקיד: "יש הבדל מהותי מאוד בין המצב בארה"ב למצב בבריטניה. ארה"ב היא ספקית ענקית של נשק לישראל. אין לנו אספקת נשק לישראל, יש לנו מספר רישיונות, ואני חושב שהיצוא הביטחוני שלנו לישראל על פחות מ-1%, זה הבדל גדול", כך קמרון.

הוא הוסיף: "ברור לנו שלא נתמוך במבצע גדול ברפיח אלא אם תהיה תוכנית מאוד ברורה איך להגן על אנשים. לא ראינו את התוכנית הזו, אז בנסיבות העניין לא נתמוך במבצע גדול ברפיח".

 
מלחמת חרבות ברזל עזה חמאס רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד