י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
נפילה בנתיבות

המבצע ברפיח; 50 מחבלים חוסלו | 3 לוחמים נפצעו בפיצוץ פיר ממולכד

שלושה לוחמים נפצעו ופונו לבתי חולים בעקבות פיצוץ פיר ממולכד ברפיח. עצם בלתי מזוהה שחצה מעזה נפל במרחב נתיבות. לא הופעלה אזעקה

המבצע ברפיח; 50 מחבלים חוסלו | 3 לוחמים נפצעו בפיצוץ פיר ממולכד
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

אוגדה 162 ממשיכה את פעילותה בפאתי רפיח מזה כשלושה ימים.

מתחילת המבצע שהחל בלילה שבין שני לשלישי, חוסלו כ-50 מחבלים עד כה, רובם חוסלו מהאוויר לאחר שזוהו כשהם מנסים לתצפת או לירות על כוחות צה"ל במרחב. 

בנוסף, צה״ל איתר עד כה 10 פירי מנהרות תת קרקעיים והחל לחקור אותם ולהיערך להשמדתם. 

לפי הערכת צה״ל, רובם המוחלט של תושבי האזור שנדרש להתפנות - אכן התפנו - כ-150,000 איש. זאת בנוסף לכ-200,000 נוספים שהתפנו מרפיח בשבועות שלפני כן. כלומר לפי ההערכות, כמיליון איש נותרו ביתר האזורים ברפיח שלא פונו. 

בשלב זה צה״ל לא מתכוון להרחיב את אזורי הפינוי ברפיח, על רקע הלחץ האמריקני והמו״מ שנמשך בקהיר לעסקת חטופים. את הפרטים פרסם הכתב הצבאי של גל"צ דורון קדוש.

בתוך כך, דובר צה"ל מדווח הערב (חמישי) כי מוקדם יותר היום שלושה חיילי צה"ל נפצעו באורח בינוני כתוצאה מפיצוץ פיר ממולכד במזרח רפיח, החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

עוד מדווח דובר צה"ל הערב על עצם בלתי מזוהה שחצה אווירית לפני זמן קצר, משטח רצועת עזה לשטח ישראל ונפל במרחב נתיבות בשטח פתוח. העצם זוהה על ידי תצפיות והיה במעקב רציף. כוחות צה״ל סורקים כעת במרחב הנפילה. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

רפיח מלחמת חרבות ברזל חיילים נפצעו חיסול מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד