כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
ארה"ב מתעקשת

לחץ אמריקאי על ביידן - ישראל לא משנה תכניות ברפיח

לחץ על ביידן מצד בכירי המפלגה הרפובליקנית לסייע לישראל. איש העסקים חיים סבן גדול תומכי המפלגה הדמוקרטית תקף את ביידן. בכיר אמריקאי בתדרוך לתקשורת: "ארה"ב תמשיך לספק לישראל את כל הצרכים שהיא צריכה כדי להגן על עצמה, אך לא נשק ספציפי למשימה ספציפית"

לחץ אמריקאי על ביידן - ישראל לא משנה תכניות ברפיח
הנשיא ג'ו ביידן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, התייחס להחלטה האמריקנית להקפיא העברת משלוחי נשק לישראל. קירבי אמר בתדרוך לתקשורת: "ארה"ב תמשיך לספק לישראל את כל הצרכים שהיא צריכה כדי להגן על עצמה, אך לא נשק ספציפי למשימה ספציפית",

הוא הבהיר. "המסר שלנו על מבצע נרחב ברפיח עבר, ישראל לא תקבל נשק ספציפי ותצטרך לבחור".

בתדרוך הוסיף קירבי: "יש דברים שניתן לעשות יחד עם ישראל כדי לסייע למיטוט חמאס. הצענו חלופות כמו שיתוף פעולה למניעת הברחות בציר פילדלפי. הוא גם הבהיר: "משלוחי נשק עדיין מגיעים לישראל, וזה ימשיך. אנחנו עיכבנו משלוח אחד".

על הלחץ האמריקני קירבי אמר כי "מוקדם מדי לדעת אם העיכוב האמריקני במשלוחי הפצצות גרם לשינוי בשיקולים של ישראל, שלא להעמיק את הפעילות לתוך העיר".

קירבי, הבהיר כי ארה"ב לא נוטשת את ישראל. זאת לאחר האיום שהשמיע הלילה הנשיא ג'ו ביידן בדבר הפסקת משלוחי פצצות כבדות ופגזי ארטילריה לישראל.

קירבי הוסיף: "הנשיא ביידן לא רוצה שימוש בנשק מסוים בזירות מסוימות בתנאים מסויימים. אנו מקווים שישראל לא תפעל ברפיח ונמשיך לעבוד איתם על הצעות חלופיות. אנו יכולים לעזור לישראל שהגבול בין עזה למצרים לא ישמש להברחות נשק ולעזור להם לתפוס את מנהיגי חמאס בהם סינוואר".

קירבי הדגיש כי הסיוע בנשק הגנתי כמו מיירטי כיפת ברזל לא ייפגע בשום אופן: "ביידן הבהיר שלישראל יהיה הנשק שנחוץ להגן על עצמה" אמר.

בתוך כך גורם ישראלי אמר לרויטרס כי חרף איום הנשיא ביידן, ישראל תתקדם כמתוכנן בפעולה ברפיח ובאזורים נוספים ברצועת עזה.

בינתיים מופעל לחץ על ביידן מצד בכירי המפלגה הרפובליקנית לסייע ישראל. גם איש העסקים חיים סבן גדול תומכי המפלגה הדמוקרטית פנה במכתב אישי לנשיא ביידן, ליועץ לביטחון לאומי ג׳ייק סאליבן ולמזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, ותקף את ההחלטה לעצור את משלוח הפצצות לישראל בעקבות פעולה ברפיח. הוא כינה את ההחלטה "רעה, רעה, רעה".

"אנחנו, ארצות הברית, כפי שציינו כמה פעמים, מאמינים שאת חמאס חייבים להביס", כתב סבן לביידן. "החלטת לעצור שליחת חימושים לישראל כדי להשיג את המטרה הזו. גם בלי קשר לישראל, זה שולח מסר נוראי לבנות בריתנו באזור ומעבר. שאנחנו יכולים להתהפך מלעשות את הדבר הנכון עקב לחץ פוליטי".

רפיח ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד