כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
שמאל מול ימין

האלוף הטיח במגישים: "לאנשים כמוכם יש תרומה ישירה במצב שהגענו"

"תשמרו על סגנון מכובד אחרת לא אתראיין אצלכם יותר. אתם משתמשים בסגנון ירוד ועלוב. אתם אחראים, חלק מהשיח שאחראי לכל הדברים. אתם מסלפים כל מילה. לאנשים כמוכם יש תרומה ישירה במצב שהגענו". כך עמוס גלעד למגישי 'גלי ישראל'

האלוף הטיח במגישים: "לאנשים כמוכם יש תרומה ישירה במצב שהגענו"
עמוס גלעד צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

האלוף במיל' עמוס גלעד, לשעבר ראש חטיבת המחקר באמ"ן, התראיין לאיתמר פליישמן ועו"ד גיא בוסי ברדיו 'גלי ישראל' ואמר כי: "ארצות הברית היא בעלת ברית יחידה במינה ואין לנו פה ביטחון לאומי בלי ארצות הברית. אנחנו לא יכולים להתגרות בהם עם כל מיני הצהרות של שרים ומדיניות מתריסה, צריכים להיות נבונים אחרת ניפגע קשות".

פליישמן שאל: "מה צריך לעשות? כי כרגע ביידן לא מאפשר לנו לפעול ברפיח" 

גלעד: "למה שנפעל ברפיח? ביידן רוצה אסטרטגיה איך אתה מגן על הפלסטינים ואנחנו צריכים לכבד את זה שאנחנו לא לבד בעולם. צריך לחתור למוטט את החמאס אבל בראש ובראשונה להחזיר את החטופים"

בוסי: "איך ממוטטים את החמאס אם לא פועלים ברפיח?" 

גלעד: "מה הקשר בכלל? אתה יכול למוטט את חמאס בלי להגיע לרפיח. זו תהיה פעולה ארוכה וממושכת אחרי הזנחה רבת שנים. פעולה ברפיח עלולה להרוס את יחסי ישראל מצרים שהם חלק גדול מהביטחון הלאומי שלנו"

פליישמן: "אז מה אתה מציע? מה צריך לעשות עכשיו? אני לא מקבל תשובות"

מתוך שידורי גלי ישראלאיתמר פליישמן וגיא בוסיצילום: מתוך שידורי גלי ישראל

גלעד: "לא להרוס את היחסים עם מצרים, צריך תיאום איתם כדי למנוע את ההברחות. אנחנו צריכים לדאוג לעתיד של עזה, כוח בינלאומי לא יכנס ולכן יש להכניס כוח פלסטיני כחלק מההסדר הכולל עם חופש פעולה מלא כדי לשמור על היחסים עם מצרים וארה"ב. תראו מה קורה באוניברסיטאות האמריקאיות, תראו מה קורה בהאג"

פליישמן: "להלן ציטוט של עמוס גלעד ערב השביעי באוקטובר: 'יש לנו אליטה מצוינת, ראש שב"כ מצוין, ראש אמ"ן מצוין ואני לא חושב שיתקפו אותנו'"

גלעד: "זה לא נכון. יש לי ציטוטים שאמרתי שבספטמבר יהיה ספטמבר השחור ואוקטובר האדום"

פליישמן: "במבט לאחור מה דעתך על הסרבנות ערב השביעי באוקטובר"

>> להאזנה לראיון המלא

גלעד: אני לא קורה לזה סרבנות. יצאו התרעות שהחלשת ישראל הדמוקרטית מבפנים - היא הדבר שגרם לזה"

פליישמן: "אם עכשיו מחליטים להביא את הרשות הפלסטינית לרצועת עזה, לגיטימי שלוחמי המילואים יסרבו להתנדב? הסרבנות לא פגעה בצה"ל??"

גלעד: "אני לא קורה לזה סרבנות. הריסת המדינה והניסיון לפיכת ישראל לדיקטטורה זה מה שגרם לאסון"

פליישמן: "אתה טענת שהסכם הגז עם חיזבאללה ימנע מהחיזבאללה לתקוף אותנו"

גלעד: זה היה נכון לאז. מה שהשתנה הוא בשבעה לאוקטובר שנכנסנו לחולשה אחרי שהחמאס תקף אותנו. ההסכם ההוא מנע בזמנו את המתקפה של חיזבאללה על מתקני הגז"

בוסי: "זה פשוט לא להאמין. לעתים אני בחששות בדיעבד לגבי התפקידים של חלק מהאנשים שבויי הקונספציה"

פליישמן: "שאלה אחרונה לסיום, איפה טעית לפני השבעה באוקטובר?"

גלעד: "לא טעיתי. רק תשמרו על סגנון מכובד אחרת לא אתראיין אצלכם יותר. אתם משתמשים בסגנון ירוד ועלוב. אתם אחראים, חלק מהשיח שאחראי לכל הדברים. אתם מסלפים כל מילה. לאנשים כמוכם יש תרומה ישירה במצב שהגענו"

פליישמן לא נשאר חייב והטיח באלוף במיל': "אנחנו לא מתקפלים כשמישהו מאיים עלינו. אתה תמכת בסרבנות ובאנשים שהפקירו את ביטחון המדינה. אתה תמכת בהסכם הגז וחיזבאללה פעלו נגדנו. אתה טענת שהחמאס מורתע וקיבלנו את השביעי באוקטובר". 

עמוס גלעד רדיו גלי ישראל איתמר פליישמן גיא בוסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד