כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
"ננצח את חמאס"

נתניהו: "מחשיב עצמי לחלק מהכישלון הזה, עוד נבחן אותו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק ריאיון לתוכניתו של ד"ר פיל ששודרה הלילה בערוץ הסטרימינג Merit Plus. על המתיחות עם ביידן: "היו לנו הסכמות, ואי-הסכמות שהצלחנו להתגבר עליהן. אני מקווה שכך יהיה גם עכשיו". על האחריות לכישלון: "מחשיב עצמי לחלק מהכישלון הזה, עוד נבחן אותו"

נתניהו: "מחשיב עצמי לחלק מהכישלון הזה, עוד נבחן אותו"
ראש הממשלה נתניהו בריאיון צילום: צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק הלילה (בין חמישי לשישי) ריאיון לתוכניתו של ד"ר פיל ששודרה הלילה בערוץ הסטרימינג Merit Plus.

הראיון התרחש בארץ, כשברקע נראית העיר העתיקה בירושלים, וארך כ-45 דקות.

ראש הממשלה נתניהו מתייחס בריאיון באופן נרחב למלחמה מול ארגון הטרור חמאס, חשיבות הניצחון, המתח המדיני מול מדינות בעולם ובראשם ארה"ב,  ואף ליום שאחרי ברצועה והאחריות למחדל 7 באוקטובר.

נתניהו מתייחס תחילה למעורובותם של אזרחים פלסטינים במלחמה ואמר: "צה"ל נכנס לבנייני מגורים ברצועה - כאלו שמחבלים מתחבאים ויורים מהם. נמצאו טאבלטים ובהם תמונות של אדולף היטלר וטקסטים מתוך מיין קאמפף – הספר שהיווה בסיס להשמדת 6 מיליון היהודים בשואה".

ראש הממשלה נתניהו בריאיון: "נעשה מה שצריכים כדי להגן על המדינה שלנו" צילום: ל,שכת ראה"מ

לדבריו, "הם מחנכים את ילדיהם לשנאת היהודים הזו. אלו שלא - מהווים מגן אנושי למחבלים. חמאס נלחם בנו, ומתחבא בין האזרחים - זה פשע מלחמה כפול. אף צבא בעולם לא מתמודד עם האתגר שישראל מתמודדת איתו בעזה".

על הסיוע ההומניטרי אמר: "אנחנו מציפים את עזה בסיוע באופן יומי. אנחנו עושים הכול כדי להימנע מקטסטרופה הומניטרית ובמקביל מנסים לפנות את האזרחים מאזורי מלחמה. רובם מקשיבים - וזו הסיבה שאין לנו את מספר ההרוגים כמו בפלוג'ה או מוסול".

ראש הממשלה התייחס להאשמות בבית הדין הבין-לאומי ואמר: "אבסורד. הם לא אמרו כלום על משטר האייתולות באיראן או על אסד בסוריה. ישראל היא מדינה דמוקרטית שפועלת לפי הסטנדרטים הגבוהים ביותר של הלחימה".

על המתיחות עם מדינות העולם אמר נתניהו: "אני אומר לקהילה הבין-לאומית - אתם לא יכולים לדבר על זכותה של ישראל להגנה עצמית ואז להתנגד למלחמתה בחמאס".

נתניהו הוסיף: "ישראל עושה ככל שביכולתה כדי לא לפגוע באזרחים. אם לא נשמיד את חמאס - המחבלים יעלו מהמנהרות, ישתלטו על עזה ויבצעו שוב את טבח 7 באוקטובר כמו שהם הצהירו שוב ושוב".

ראש הממשלה תהה בנוסף: "מה אמריקה הייתה עושה? אנחנו יודעים מה עשיתם אחרי פרל הארבור ואחרי 11 בספטמבר. ההבדל הוא שהתקיפה שלנו מתרחשת פה - לא רחוק מהבית".

נתניהו הבהיר כי מטרות המלחמה לא השתנו ואמר: "השמדנו 20 גדודים של חמאס, נשארו עוד 4 ברפיח. הם יעשו זאת שוב, לכן אנחנו צריכים להשמיד אותם - יש לנו התנגדות חזקה לכך, אבל אנחנו נתגבר עליה. רק תדמיין מה היה קורה אם בעלות הברית היו מגיעות לגרמניה אחרי זוועות הנאצים ולא משלימות את העבודה - ההיסטוריה הייתה שונה. אם ישראל צריכה לעמוד לבד - נעמוד לבד. אני גם מחוייב להחזיר את כל החטופים עד האחרון שבהם - נעשה ככל שביכולתנו".

על המתיחות מול הנשיא ביידן השיב: "אני מכיר את הנשיא יותר מ-40 שנה. היו לנו הסכמות, ואי-הסכמות שהצלחנו להתגבר עליהן. אני מקווה שכך יהיה גם עכשיו. עם זאת, אנחנו נעשה את מה שאנחנו צריכים לעשות כדי להגן על המדינה והעתיד שלנו - וזה אומר שננצח את חמאס, כולל ברפיח. אין לנו ברירה אחרת".

ראש הממשלה התייחס למחאות בקמפוסים בארה"ב ואמר: "המטרה של חמאס היא גם אמריקה, אנחנו פשוט עומדים בדרכו". לדבריו, הם רוצים למחוק את כל הציוויליזציה המערבית. יש לך המון אנשים בורים ללא הבנה בהיסטוריה, כשהם מדברים על 'מהנהר ועד הים' - הם תומכים במחיקת ישראל".

נתניהו הבהיר: "עתיד השלום במזרח התיכון תלוי בניצחוננו - לולא זאת, אין תקווה לערכים המשותפים שלנו".

על שאלת האחריות למחדל ה-באוקטובר אמר נתניהו: "אנחנו נצטרך לתת הסבר יסודי אחרי המלחמה. זה משהו שחייב לעשות, אבל אני חושב שכרגע המטרה היא לנצח - אין תחלופה לכך. היו כשלים, בוודאות. קודם כל האחריות הראשונה של הממשלה היא להגן על האנשים - חייבים להודות בזה. אני מחשיב את עצמי ואת כולם לחלק מהכישלון הזה, ואנחנו עוד נבחן את הכישלון המודיעיני והצבאי. הדבר החשוב הוא לוודא שלא יהיה לנו עוד כישלון - שלא נשלים את השמדת חמאס. לכן אני מרוכז עכשיו בהשגת הניצחון".

על סוגיית היום שאחרי ברצועת עזה אמר: "נצטרך שתהיה שם ממשלה אזרחית, בידי פלסטינים שלא מחויבים להשמדתנו. תקוותי היא שהדבר יקרה בעזרת מדינות כמו איחוד האמירויות וערב הסעודית, שרוצות לראות שלום ויציבות, אבל אנחנו נמשיך לרדוף את המחבלים - כי אני לא רואה מישהו אחר שעושה זאת במקומנו". 

נתניהו אמר עוד בריאיון: "אנחנו מתמודדים עם הנאצים החדשים. אני רוצה להודות לאמריקנים הרבים שתומכים בישראל. כשאתם עושים את זה - אתם עומדים בשביל אמריקה. אנשים רבים באמריקה מבינים שישראל היא אמריקה קטנה. אנחנו אתם - ואתם אנחנו".

 

 

 

 

 

בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל טבח ה-7 באוקטובר ארה"ב ג'ו ביידן עזה חמאס חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד