י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
חשש מחמאס

הילארי קלינטון: "אם עראפת היה חותם על הסכם, הוא כנראה היה נרצח"

קלינטון אמרה שהצעירים לא יודעים שאם עראפת היה מסכים לחתום הסכם עם ישראל בתיווך בעלה, הנשיא ביל קלינטון, לפלסטינים כבר היתה מדינה משלהם

הילארי קלינטון: "אם עראפת היה חותם על הסכם, הוא כנראה היה נרצח"
יאסר עראפת צילום: פלאש 90

מנחה הטלוויזיה ג'ו סקרבורו מרשת MSNBC שוחח עם הילרי קלינטון שהיתה מזכירת המדינה בתקופת ממשלו של נשיא ארה"ב ה-44 ברק חוסיין אובמה. זו אמרה כי הקיצוניות של הסטודנטים בכל הנוגע למזרח התיכון מזעזעת "הם קוראים לך ולבעלך ולביידן ולמדלן אולברייט פושעי מלחמה, הם מכך שפעלתם למען מדינה פלסטינית". אולברייט כיהנה כמזכירת המדינה בין 1997 ל-2001, בכהונתו השנייה של ביל קלינטון.

המנחה אמר לקלינטון על הנסיון להביא הסכם עם הפלסטינים: "הם (אש"ף) פחדו להביא הסכם כי חמאס היה שוחט אותם, תגידי את זה לצעירים הללו".

הילרי קלינטון הגיבה על הדברים ומתחה ביקורת על המפגינים בקמפוסים נגד ישראל, ואמרה שהצעירים "לא יודעים הרבה על ההיסטוריה של המזרח התיכון".

"היו לי שיחות רבות עם הרבה צעירים במהלך החודשים האחרונים", אמרה בראיון, "הם לא יודעים הרבה על ההיסטוריה של המזרח התיכון, או על היסטוריה, באזורים רבים בעולם, כולל בארץ שלנו".

יאסר ערפאת, מנהיג הרשות הפלסטינית לשעבר ואחד מגדולי הטרוריסטים ומנהיג אש"ף היה בשיחות שלום אינטנסיביות בזמן כהונת הנשיא ביל קלינטון. קלינטון אמרה שהצעירים לא יודעים שאם עראפת היה מסכים לחתום הסכם עם ישראל בתיווך בעלה, הנשיא ביל קלינטון, לפלסטינים כבר היתה מדינה משלהם. "זו אחת הטרגדיות הגדולות של ההיסטוריה שהוא לא היה מסוגל לומר כן", אמרה. היא ציינה כי אם עראפת היה חותם על הסכם "היה כבר 24 שנים לפסלטינים מדינה".

היא ציינה כי אם עראפת היה חותם על הסכם הוא ככל הנראה היה נרצח, "סאדאת חתם הסכם עם ישראל ונרצח, חברנו יצחק רבין נרצח על ידי קיצוני ישראלי, כשהוא פעל לפתרון שתי המדינות, זאת חתיכת פיסת היסטוריה, אפשר גם לחזור אלפי שנים אחורה".

מבצע חרבות ברזל יאסר ערפאת חמאס מדינה פלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד