י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
בריאיון ראשון

החטופה מספרת על השבי בעזה: "ראיתי את סינוואר"

ספיר כהן שנחטפה מקיבוץ ניר עוז, סיפרה בריאיון ראשון מאז חזרה מהשבי על השיחה עם מנהיג החמאס ברצועת עזה סינוואר. עוד הוסיפה: "ביום שעם ישראל יתאחד - אני אודה על כל יום שהייתי בעזה"

החטופה מספרת על השבי בעזה: "ראיתי את סינוואר"
יחיא סינוואר במנהרה צילום: דובר צה"ל

ספיר כהן נחטפה מקיבוץ ניר עוז על ידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטור. ספיר שוחררה ביום הראשון לעסקת החטופים - ובריאיון ראשון שהעניקה ל'חדשות 12' סיפרה על השהות בשבי והמפגש עם מנהיג חמאס ברצועת עזה סינוואר. 

כשחזרה לביתה בניר עוז אמרה: "אני לא אשקר, אני לא מרגישה כלום. יכול להיות שכאן עברתי את הדבר הכי נורא, מבחינתי, וזה מה שנתן לי סוג של שקט כזה אחר כך, כי הבנתי שלא יכול להיות יותר גרוע". 

על רגע החטיפה סיפרה: "פתאום אני שומעת, "צבע אדום, צבע אדום, מבול של רקטות. אחר כך אנחנו שומעים כניסה של מחבלים. עשרה מחבלים מול הפנים שלי - הם לקחו אותי, ככה. פשוט הוציאו אותי". 

"את שומעת הפגזות מאוד חזקות, את לא יודעת מתי תיפגעי, את לא יודעת אם המחבלים יירו בך או יעשו לך משהו", שיחזרה. "הבנתי שאני לא רוצה להעביר פה את פרק החיים האחרון שלי בפחד, אני רוצה להיות משמעותית, לתת תקווה".

על השבי סיפרה: "הכל היה רטוב ומסריח, והמחבלים שרו שירים על כיבוש ישראל, קיללו. כשהלכנו במנהרות, ראיתי פתאום 20 אנשים צפופים, ישנים כמו סרדינים - זאת הייתה המנהרה של המבוגרים, כולם שוכבים, חיוורים ונראים כמו מתים". 

ספיר סיפרה כי פגשה את סינוואר במהלך שהותה בשבי: "ואז ראיתי את סינוואר, מבחינתי זה עוד מחבל שעבר שם, זיהיתי אותו רק כשחזרתי לארץ, כשראיתי את הפרצוף שלו בכל מקום. אז הוא נכנס למנהרה ושאל אותי אם אני חיילת - עניתי שלא. ואז הוא עבר לסהר ולאור, ואמר 'תכף אתם תשתחררו'. ואז הוא יצא".

יחיא סינוואר חטופים ניר עוז מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד