י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"ישיבה בהולה"

אחרי הפיגוע באלעד: האיש שהתנגד נחרצות לחיסול סינוואר

נתניהו מואשם כמי שהעניק חסינות ואורך חיים לסינוואר, אולם מתברר כי לפני שנתיים היתה הזדמנות פז לחסלו בהפתעה והיה מי שהתנגד בתוקף וגנז את התוכנית

אחרי הפיגוע באלעד: האיש שהתנגד נחרצות לחיסול סינוואר
בנט בישיבת קבינט צילום: קובי גדעון / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מואשם בחודשים האחרונים מאז פרוץ המלחמה כמי שהתנגד פעם אחר פעם לחיסולו של מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר ובכך הוביל לכאורה למחדל ולאסון מתקפת הפתע בחג שמחת תורה.

אולם לדברי שר המשפטים לשעבר חיים רמון, ראש הממשלה נפתלי בנט דרש לחסל את סינוואר לפני שנתיים בחודש מאי 2022, לאחר פיגוע הגרזנים בעיר אלעד.

וכך מספר הבוקר חיים רמון בראיון לרדיו 'גלי ישראל': "אני רוצה לספר למאזינים, שיהיה ברור; אחרי הפיגוע ביום העצמאות, פיגוע הגרזנים בו נטבחו באלעד 4 ישראלים, בנט רצה לחסל את סינוואר, ומי שמנע את זה היה הרמטכ״ל דאז אביב כוכבי".

"בנט חשב שצריך להוציא לפועל את החיסול, מתכנסת ישיבה בהולה בירושלים, בנט דורש לפעול מהר, כוכבי מתנגד נחרצות וטוען שאין קשר בין הדברים, הטונים עלו ובשלב מסוים אמר הרמטכ״ל כוכבי לראש הממשלה בנט את המשפט הלא יאמן הבא: ״אם אתה רוצה לחסל את סינוואר - אתה צריך לשכנע אותי שזה מוצדק כדי שאני אתמודד אחר כך מול החיילים וההורים השכולים״. כך רמון.

חובה לציין כי חיים רמון לא היה שר ואפילו לא ח"כ בממשלת בנט ונפלט מן הפוליטיקה בשנת 2006, אולם ככל הנראה בשל קשריו הפוליטיים נודעו לו הפרטים.

יחיא סינוואר הפיגוע באלעד אביב כוכבי נפתלי בנט חיים רמון גלי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד