כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
מזימה רוסית

ההתנקשות סוכלה: זלנסקי פיטר את מנהל האבטחה שלו

זלנסקי פיטר את שומר הראש שלו לאחר ניסיון התנקשות כושל. שניים מאנשי האבטחה הואשמו בתכנון להתנקש בחייו. ייתכן שזה היה תוצאה של מבצע שתכננו קצינים בדרג בינוני

ההתנקשות סוכלה: זלנסקי פיטר את מנהל האבטחה שלו
נשיא אוקראינה זלנסקי צילום: לשכת הנשיא

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פיטר את מנהל מחלקת האבטחה האישית שלו, יומיים לאחר ששני מאבטחים הואשמו בתכנון להתנקש בחייו. זלנסקי הוציא צו לפיטוריו של סריי רוד. לא דווח על מחליף.

אוקראינה טענה לפני מספר ימים כי היא סיכלה מזימה רוסית להתנקש בחיי הנשיא, וולודימיר זלנסקי, ובכירים אחרים, על ידי רשת של סוכנים שגויסו על ידי סוכנות הריגול המקומית של פוטין.

שירות הביטחון הממלכתי בקייב מסר שהסוכנים קיבלו הוראה למצוא מישהו קרוב למשמר הנשיאותי. אותו אדם תוכנן לחסל את זלנסקי במשרדו או כשהוא יצא מהבניין - ואז יהרוג אותו.

הקרמלין סירב להגיב בחודש שעבר על מעצר אדם בפולין שהואשם בשיתוף פעולה עם המודיעין הרוסי באיתור מתנתקשים בזלנסקי. הנשיא זלנסקי אמר בעבר כי היו לפחות חמש מזימות רוסיות להרוג אותו.

מקור מודיעיני בקייב אמר ל'גארדיאן' שלא ברור אם בכירים במוסקבה אישרו את המזימה להוציא להורג את זלנסקי. המקור אמר כי ייתכן שזה היה תוצאה של מבצע שתכננו קצינים בדרג בינוני, שביקשו להרשים את הבוסים שלהם. "ייתכן שהם פעלו ביוזמתם", אמר המקור.

מלחמת אוקראינה רוסיה הנשיא פוטין הנשיא זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד