כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
חילופי אש עזים

חרף איומי ביידן: בצה"ל מעמיקים את המבצע ברפיח

טנקים של צה"ל נמצאים בכביש הראשי שמפריד בין חלקי העיר רפיח. העזתים מדווחים על לחימה אינטנסיבית וחילופי אש עזים

חרף איומי ביידן: בצה"ל מעמיקים את המבצע ברפיח
כוחות צה"ל ברפיח צילום: דובר צה"ל

טנקים כבשו היום את הכביש הראשי שחוצץ בין החצי המזרחי והחצי המערבי של העיר רפיח הדרומית הסמוכה למצרים, והקיפו את כל צידה המזרחי של העיר בדרום רצועת עזה. בתחילת המבצע ישראל כבר השתלטה על מזרח רפיח מדרום, ועל מעבר רפיח שבין העיר למצרים.

על פי הדיווחים הפלסטיניים ישראל מעמיקה את הלחימה חרף איומי נשיא ארה"ב ביידן לעצור העברת חלק מהחימושים לצה"ל. חמאס מסרב להתחייב שיחזיר חטופים חיים בשלב הראשון לעסקה, בטענה שאינו יודע אם יש לו מספיק שעומדים בפרמטר (נשים, חיילות וחולים) בנוסף חמאס דורש התחייבות לסיום המלחמה - דבר שישראל לא מוכנה לו.

לצד חילופי אש עזים בין צה"ל למחבלי חמאס והג'יהאד האיסלאמ,. הפלסטינים מדווחים על ירי והפגזות בלתי פוסקות באזור מזרח רפיח, לצד הפצצות בתים.

"פגזי הטנקים נופלים בכל מקום מאז אתמול", אמר לרויטרס תושב מערב רפיח. "אני מנסה לעזוב אבל לא יכול להרשות לעצמי לקנות אוהל למשפחה שלי". עוד תיאר התושב תנועה מוגברת של תושבים מחוץ לעיר, ואמר כי צה"ל מכוון לכל רחבי רפיח ולא רק למזרח.

מוקדם יותר היום הודיע צה"ל כי במרחב מעבר רפיח בצידו העזתי לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 חיסלו מספר חוליות מחבלים בקרבות פנים אל פנים ובסגירות מעגל מהאוויר. כלי טיס בהובלת חיל האוויר וחטיבת האש 215 תקפו מספר מרחבים ברפיח מהם שוגרו בימים האחרונים רקטות ופצמ"רים לעבר שטח ישראל ומעבר כרם שלום.

 

רפיח מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד