כ"ח אייר התשפ"ד
05.06.2024
נותר באותה רמה

מודי'ס אישרה את דירוג האשראי: "משקף את הסיכונים בישראל"

חברת דירוג האשראי הבינלאומית "מוד'יס" הודיעה על אישור מחדש של דירוג האשראי של מדינת ישראל ברמה A2 עם תחזית שלילית: "אישור הדירוג משקף במידה הולמת את הסיכונים הגיאופוליטיים המוגברים אליהם חשופה מדינת ישראל"

מודי'ס אישרה את דירוג האשראי: "משקף את הסיכונים בישראל"
אילוסטרציה צילום: pexels

חברת דירוג האשראי הבינלאומית מוד'יס הודיעה על אישור מחדש של דירוג האשראי של מדינת ישראל ברמה 2A בצירוף תחזית שלילית. אישור הדירוג משקף את עמדת החברה כי הדירוג הנוכחי, ברמה של 2A, משקף במידה הולמת את הסיכונים הגיאופוליטיים המוגברים אליהם חשופה מדינת ישראל.

תרחיש הבסיס של החברה מניח הימשכות של המלחמה בין ישראל וחמאס, כמו גם הימשכות של העימות בין ישראל לאיראן והשלוחים שלה, בדגש על ארגון הטרור חיזבאללה. 

הסיכון נותר מוטה לכיוון השלילי, כפי שהדבר בא לידי ביטוי באופק הדירוג השלילי. באופן ספציפי, נותר סיכון שאינו זניח להסלמה עד כדי עימות צבאי בין ישראל וחיזבאללה או איראן באופן ישיר. התעצמות של המתחים הגאופוליטיים, מעבר לתרחיש הבסיס של החברה, אשר יובילו לביצוע הערכה מחודשת בנושאי ביטחון ובטיחות במזרח התיכון, יכולים להוביל לירידה נוספת, ואף מהירה, בפרופיל הדירוג של מדינת ישראל.

בנוסף, ההשלכות של המתיחות הגאופוליטית המוגברת בין ישראל וצדדים שלישיים תתגלה לאורך זמן. כפי שהחברה הדגישה בפרסומה מחודש פברואר 2024 ההשפעה השלילית על מוסדות המדינה, על הכלכלה ועל הנתונים הפיסקליים, עלולה להיות חמורה יותר מהערכותיה הנוכחיות.

החשב הכללי, יהלי רוטנברג הגיב: "החלטת סוכנות דירוג האשראי מוד׳יס על השארת הדירוג ותחזית הדירוג ברמתו הנוכחית אינה מפתיעה, נוכח המשך המלחמה והשפעתה על המשק. עם זאת, לצד מתן דגש לאתגרים הביטחוניים והשפעותיהם על הכלכלה, החברה ציינה לטובה שמדינת ישראל הציגה התאוששות כלכלית מהירה ברבעון הראשון של 2024, כולל בסקטור ההייטק. למרות האתגרים הקיימים ואלו שיבואו כלכלת ישראל חזקה ומוכיחה זאת גם בחודשי המלחמה. יש לפעול באחריות פיסקאלית במטרה להבטיח צמיחה ארוכת טווח של המשק וירידה ביחס החוב לתוצר".

 

מודיס דירוג אשראי מלחמת חרבות ברזל יהלי רוטנברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד