כ"ח אייר התשפ"ד
05.06.2024
מהומה בשחקים

דייל הושעה לאחר שאמר לנוסעת לא לגעת ב'תוצרת יהודית'

חברת התעופה בריטיש איירווויז פתחה בחקירה לאחר שבקשתה של דיפלומטית למים בטיסה עוררה סערה. היא אמרה שהיא מרגישה "עצובה" ו"אי נוחות" ואמרה לדייל כי מה שאמר "מסוכן"

דייל הושעה לאחר שאמר לנוסעת לא לגעת ב'תוצרת יהודית'
מטוס בריטיש איירווייס צילום: Pixabay

דייל של בריטיש איירווייז הושעה לאחר שהמליץ ​​לנוסעת "לא לגעת בקוקה קולה" כי "היהודים מייצרים את המשקה". חברת התעופה פתחה בחקירת התקרית, אותה כינתה הנוסעת "אנטישמיות אקראית ובלתי רצויה".

ססקיה גולדמן הייתה בטיסת החברה מלונדון לוונקובר בסוף חודש אפריל כשביקשה מדייל מים. הדייל התחיל לדבר על קוקה קולה ואמר לגולדמן: "אם היית פלסטינית לא היית שותה את זה בכל מקרה, כי יהודים מייצרים את זה ובגלל זה לא היית רוצה לגעת בזה".

גולדמן, דיפלומטית של משרד החוץ הבריטי, אמרה לדייל: "מה שאמרת זה עתה הוא אנטישמי, ואני יהודיה ואנשים עלולים להיעלב מאוד".

גולדמן הוסיפה, "אני פרו-פלסטינית כמו האדם שלצידי, אבל אתה לא יכול להגיד את זה על קוקה קולה". גולדמן אמרה שהיא "המומה לחלוטין" מהדברים. הדייל אמר לגולדמן שזה "סתם, אמרתי משהו שהצוות דיבר על זה קודם לכן".

לדברי גולדמן, הדייל הסביר שהוא גם יהודי. גולדמן, שטסה לקנדה לבקר חברים, אמרה שהיא מרגישה "עצובה" ו"אי נוחות" ואמרה לדייל כי מה שאמר הוא "מסוכן".

מאוחר יותר, דייל אחר ניגש לגולדמן והתנצל, לאחר ששמע את כל מה שהדייל אמר על קוקה קולה. גולדמן ביקשה להגיש תלונה.

גולדמן אמרה לעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle: "ברור שיש בעיה תרבותית בקרב צוות החברה". היא אמרה גם שהיא לא חושבת שצריך לפטר את הדייל.

לאחר הנסיעה הגישה גולדמן תלונה לחברה, אך חברת התעופה לא השיבה לה. בתגובה לפניות העיתון הבריטי מסר דובר מטעם החברה: "כל צורות האפליה אינן מקובלות לחלוטין, ואנו מתייחסים ברצינות רבה לטענות מסוג זה. השעינו את האדם בזמן חקירת הנושא, התנצלנו בפני הלקוחה שלנו על מה שעברה".

בריטיש איירווייס בריטניה ונקובר מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד