כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
אלפי מקרים

חמישה תינוקות באנגליה מתו לאחר שסבלו משעלת

חשש מהתפרצות מחלה בבריטניה. 2,793 מקרי שעלת ברבעון הראשון של 2024. חמישה תינוקות באנגליה מתו לאחר שפיתחו שעלת. תינוקות נמצאים בסיכון הגבוה ביותר לסיבוכים חמורים או למוות

חמישה תינוקות באנגליה מתו לאחר שסבלו משעלת
אילוסטרציה צילום: unsplash

ייתכן שבריטניה חווה את ההתפרצות הגדולה ביותר של שעלת מזה שני עשורים, חמישה מקרי מוות בקרב תינוקות שפיתחו את המחלה באנגליה בין ינואר למרץ.

על פי הנתונים האחרונים שפרסמה סוכנות הבריאות הבריטית לביטחון בריאות (UKHSA) ביום חמישי האחרון, מקרי שעלת ממשיכים לעלות, עם 1,319 מקרים במרץ. המספר הכולל של מקרים במהלך הרבעון הראשון של 2024 הגיע ל-2,793. עם זאת, המספר האמיתי של המקרים עשוי להיות גבוה בהרבה, מכיוון שמקרים קלים מתבלבלים בקלות עם מחלות נשימה אחרות, כך דיווח ה'גארדיאן'.

יותר ממחצית מהמקרים (51%) היו באנשים בני 15 ומעלה. עם זאת, שיעורי השעלת נותרו גבוהים אצל תינוקות מתחת לגיל שלושה חודשים, שאולי לא משתעלים כלל, אלא מכחילים או מתקשים לנשום. הם נמצאים בסיכון הגבוה ביותר לסיבוכים חמורים או למוות.

שעלת נגרמת על ידי חיידק המועבר על ידי שיעול, אינדיקציות מוקדמות כוללות תסמינים קלים, דמויי הצטננות, חום ושיעול מדי פעם. אלו נמשכים בדרך כלל שבוע עד שבועיים, ולאחר מכן מתחילים התקפי השיעול.

אנטיביוטיקה יכולה להפחית את חומרת הזיהום ולמנוע את התפשטותו לאחרים, אך יש להתחיל בשלושת השבועות הראשונים של המחלה - באופן אידיאלי לפני תחילת התקפי השיעול.

בריטניה שעלת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד