כ"ח אייר התשפ"ד
05.06.2024
התושבים מתפנים

דיווחים על תחילת המבצע בג'באליה - חילופי אש בין כוחות צה"ל לחמאס

הפלסטינים מדווחים כי אחרי התקיפות האינטנסיביות, החל המבצע של צה"ל בג'באליה. במקביל, המונים עושים את דרכם מג'באליה לכיוון העיר עזה בעקבות חילופי האש הכבדים

דיווחים על תחילת המבצע בג'באליה -  חילופי אש בין כוחות צה"ל לחמאס
כוחות צה"ל בג'באליה צילום: דובר צה"ל

הפלסטינים מדווחים על עימותים קשים בין כוחות צה"ל לחמאס, מזרחית למחנה ג'באליה שבצפון רצועת עזה. אתמול הודיעו בצה"ל לתושבי האזור כי עליהם להתפנות בהקדם בשל כך שישראל תחל לפעול באזור. 

רשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" דיווחה כי בעקבות חילופי האש והעימותים הקשים בין חמאס לצה"ל, המוני תושבים ממחנה ג'באליה עושים את דרכם לכיוון העיר עזה. 

אמש דובר צה"ל עדכן כי כוחותינו פועלים בצפון רצועת עזה, ותוקפים מטרות של ארגון הטרור חמאס במרחב ג'באליה - זאת לקראת פשיטה על העיר שבצפון הרצועה.

נזכיר כי בסוף אוקטובר השתלטו כוחות צה"ל בפיקוד חטיבת גבעתי על המעוז הצבאי של חמאס בג'בליה. במהלך הפעולה קרסה תשתית של הארגון מתחת למבנים. כעת, לפי ההערכות יש בג'באליה בין 100 ל-150 אלף עזתים.

במקביל, ב-CNN מדווחים הבוקר כי מאות אלפי בני אדם נמלטו מרפיח לאחר שצה"ל הורה על פינוי. בתקיפות בעיר נהרגו בשבת יותר מ-12 בני אדם. 

דובר צה"ל אמר בהצהרה לתקשורת הזרה: "צה"ל ממשיך במבצע המדויק שלו נגד חמאס ברפיח. כחלק מהמאמצים שלנו להביס את ארגון הטרור ולהשיב את החטופים, המבצע שלנו נשאר מצומצם, מתמקד בפעולות טקטיות ונמנע מאזורים אזרחיים צפופים". 

"במבצע חיסלנו עשרות מחבלים וחשפנו מנהרות תת-קרקעיות ומצבורי נשק. אנחנו מפצירים באזרחים להתפנות זמנית לאזורים הומניטריים מאזורי הלחימה שחמאס מציב אותם בהם", הוסיף. 

עד כה, כ-300 אלף עזתים נעו לעבר המרחב ההומניטרי המורחב במוואסי. פעולות הפינוי התבצעו באמצעות הטלת כרוזים, הודעות SMS, שיחות טלפון ושידורי מדיה בערבית.

 

רפיח ג'באליה מלחמת חרבות ברזל דובר צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד