א' סיון התשפ"ד
07.06.2024
בטקס יום הזיכרון

נתניהו: "נממש את יעדי הניצחון, ובמרכזם השבת כל חטופינו הביתה"

הטקס הממלכתי לחללי מערכות ישראל בהיכל הזיכרון בבית העלמין בהר הרצל נפתח לאחר הצפירה. נתניהו בטקס: "נממש את יעדי הניצחון, ובמרכזם השבת כל חטופינו הביתה". במהלך טקסים מקבילים בהם השתתפו שרי הממשלה נרשמו מספר הפרעות וצעקות

נתניהו: "נממש את יעדי הניצחון, ובמרכזם השבת כל חטופינו הביתה"
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: באדיבות

הטקס הממלכתי לחללי מערכות ישראל בהיכל הזיכרון בבית העלמין בהר הרצל נפתח הבוקר (שני) מיד אחרי הצפירה לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. 

בטקס משתתפים: נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר, ראש המוסד דדי ברנע ונכבבדים נוספים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שנשא דברים בטקס אמר: "כל מי שלחם על הגנת המדינה, כל מי שחצה את הגבול לשטח אויב, מכיר את האור הזה, אור הבית שנוסך בנו את הדבקות במטרה. זה האור של 25 אלף חללי מערכות ישראל שמאיר את דרכנו".

נתניהו הוסיף: "בתחילת המלחמה הנוכחית שהחלה בטבח הנורא ידענו אינספור מעשי הקרבה, סיפורי גבורה וגילויי ערבות הדדית שייזכרו לדורות ביחידות צה"ל. כיתות הכוננות, משטרת ישראל, שירות הביטחון הכללי, כוחות הכבאות, ההצלה והרפואה ואזרחים מן השורה - כולם נחלצו בעוז כוחם להגן על הבית של כולנו. הבית הלאומי עומד, המדינה עומדת והיא עומדת בזכותם.

בו בזמן הצער נורא וקורע לבבות, יקירינו שנפלו במערכה ובכל מערכות ישראל, מערכות התקומה, מייצגים ערכי נצח, אהבת האדם והעם, אהבת המדינה, נכונות הקרבה, אמונה בצדקת הדרך. המלחמה נסובה בדיוק על כך, זה או אנחנו או הם - מפלצות החמאס. או קיום חירות, ביטחון ושגשוג או כיליון, טבח, אונס ושעבוד. אנחנו נחושים לנצח במאבק הזה, גבינו ונגבה מחיר יקר מהאויב על מעשיו. נממש את יעדי הניצחון ובמרכזם השבת כל חטופינו מעזה, ניצחון שבעזרת השם יבטיח את קיומנו ועתידנו. המחיר שאנחנו משלמים והמחיר ששילמו הדורות לפנינו כבד מאוד".

ראש הממשלה הוסיף בנאומו: "האם ייתכן מזור לכאב במישור הלאומי? התשובה לכך היא 'כן'. היא טמונה בייעוד שלמענו נפלו גיבורינו - הבטחת קיומה של מדינת ישראל, הבטחת 'נצח ישראל'. עם כל הכאב והצער, שינינו את גורל הקמת מדינתנו קודם לכן. במשך דורות ארוכים לא יכולנו להתנגד, אבל היום חרב דוד בידינו ואנו משיבים מלחמה שערה לאויבינו. אחדות העם והחיבוק של העם הם מקור כוחנו. מלחמת העצמאות שלנו טרם הסתיימה, היא נמשכת בימים אלו".

ראש הממשלה אמר לסיום: "הכאב קיים בכל מקום, אבל כך גם האור. את לפידי הקיום הלאומי שלנו, שמפיץ אור גדול, לא ניתן לכבות. אנחנו מחזיקים אותו יחד כפי שחיילינו ומפקדינו עומדים במערכה הגורלית הזאת, כי רק יחד ננצח. אני מבקר את הפצועים הקשים בבתי החולים, אני נפעם עד עומק נשמתי מתעצומות הנפש שהם מגלים. לוחם ששתי רגליו נקטעו במעלה הירך אומר לי' חשוב לנו לדעת שהולכים לנצח אותם, לא לוותר להם, תמשיכו עד הסוף, עד הניצחון".

במהלך טקסים מקבילים בהם השתתפו שרי הממשלה נרשמו מספר הפרעות וצעקות לעברם, בין היתר לעבר השר בן גביר באשדוד, השר גולדקנופף ברחובות והשרה רגב בחולון.

 

 

בנימין נתניהו יום הזיכרון הר הרצל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד