א' סיון התשפ"ד
07.06.2024
איום ישיר

בכיר איראני: "לדעתי השגנו נשק גרעיני - לא מכריזים על כך"

ייתכן שאיראן כבר מחזיקה בפצצה גרעינית, כך אמר מחוקק המקורב למשטר. "לדעתי השגנו נשק גרעיני, אבל אנחנו לא מכריזים על כך"

בכיר איראני: "לדעתי השגנו נשק גרעיני - לא מכריזים על כך"
טילים באיראן צילום: שאטרסטוק

ייתכן שאיראן כבר מחזיקה בפצצה גרעינית, כך טוען מחוקק ברפוביקה האסלאמית המקורב למשטר. דבריו מגיעים על רקע איומים ישירים של גורמים בטהראן להשתמש בתוכנית האטום של המדינה כנשק. כך על פי דיווח של ערוץ הטלוויזיה האופוזיציוני "איראן אינטרנשיונל".

הבכיר, אחמד בחשייש ארדסטאני, כיהן בממשלה בתפקידים שונים מאז תחילת שנות ה-80, לטענתו איראן לקחה את הסיכון כשתקפה את ישראל בחודש שעבר בעקבות העובדה שהיא מחזיקה בנשק גרעיני.

"לדעתי, השגנו נשק גרעיני, אבל אנחנו לא מכריזים על כך. זה אומר שהמדיניות שלנו היא להחזיק פצצות גרעיניות, אבל המדיניות המוצהרת שלנו נמצאת כרגע במסגרת הסכם הגרעין של 2015", אמר.

"הסיבה", הסביר, "כאשר מדינות רוצות להתעמת עם מדינות אחרות, היכולות שלהן חייבות להיות תואמות, וההתאמה של איראן עם אמריקה וישראל פירושה שאיראן חייבת להחזיק בנשק גרעיני".

הוא המשיך: "באקלים שבו רוסיה תקפה את אוקראינה וישראל תקפה את עזה, ואיראן היא תומכת נלהבת של 'חזית ההתנגדות', טבעי שהמערכת תדרוש מאיראן להחזיק פצצות גרעיניות. עם זאת, האם איראן מכריזה על כך זה עניין אחר", אמר הפוליטיקאי.

ביום חמישי האחרון, יועצו של המנהיג העליון האיראני עלי חמינאי אמר כי איראן תבנה פצצה אם ישראל "תאיים על קיומה".

"אם המשטר הציוני יעז לפגוע במתקני הגרעין של איראן, ההרתעה שלנו תהיה שונה. אין לנו החלטה לייצר פצצה גרעינית, אבל אם קיומה של איראן תהיה תחת איום, נצטרך לשנות את דוקטרינת הגרעין שלנו", אמר כמאל חרזי לכלי תקשורת באיראן.

מלחמת חרבות ברזל המתקפה האיראנית על ישראל איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד