כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
"אובדן עשתונות"

זעם על ערוץ 12 בעקבות המסך המפוצל

ערוץ 12 שנחשב לנצפה ביותר במדינה מעורר זעם רב, על כך ששידר מסך מפוצל מטקס הדלקה המסורתי, במקביל לטקס כיבוי משואות שארגנו בשמאל

זעם על ערוץ 12 בעקבות המסך המפוצל
המסך המפוצל של ערוץ 12 צילום: צילום מסך

'ערוץ 12' מעורר סערה בעיקר בחוגי הימין והשמאל המתון בעקבות שידור מסך מפוצל אמש ליל יום העצמאות, תוך שידור טקס הדלקת המשואות המסורתי בהר הרצל, במקביל לשידור טקס כיבוי משואות באמפי שוני סמוך לבנימינה שבו נטלו חלק ממשפחות החטופים.

ח"כ אוהד טל 'הציונות הדתית' הגיב וכתב: "לתת כזו במה לקומץ שלא מוכן לאפשר לעם ישראל רגע אחד של קודש ואחדות זהו שפל נוסף של התקשורת הישראלית".

מגיש ערוץ 14, שמעון ריקלין כתב: "הערב הזה הבנתי 2 דברים. הראשון זה איזה מזל שיש את ערוץ 14. הערוץ של העם שנמצא איתו בעצב אבל גם בשמחה. השני זה שערוץ 12 יפול. לא יכול להיות שהוא ישדר את טקס המשואות ובמקביל טקס אזוטרי של כיבוי משואות ויונית תתאר את שני הטקסים כמקבילים. בזה אובדן עשתונות ופוסט ציונות. בהם עוד יפלו".

"השנה טרללת 12 שידרו את טקס הדלקת המשואות וטקס כיבוי! המשואות במסך מפוצל. לא אתפלא אם בשנה הבאה הם ישדרו טקסים של חמאס. במסך מפוצל כמובן", הוסיף ריקלין.

העיתונאי החרדי אבי רבינא הגיב וכתב: "נראה את זה כבר ברייטינג - אבל אין ספק שערוץ 12 איבדו הערב קהל נוסף לטובת ערוץ 14 לאורך ערב שלם של הדלקת משואות, חברי הפאנל ממלמלים, דואגים להזכיר כמה הכל מלאכותי ומעושה, תוך שהם חוזרים עשרות פעמים על כך שהטקס מוקלט וללא קהל. הגדילה יונית לוי להדגיש שבסה"כ הם "משדרים קלטת".

"ירון אברהם מוריד עוד קצת בסיכומים ומצהיר שמדובר בטקס "ללא נשמה". ומי מדבר על המסך המפוצל תוך כדי הטקס הממלכתי של המדינה. הרי כל שנה הם רוטנים על כך שרואים לא מעט את נתניהו ורגב, אז עכשיו שלא רואים אותם, והטקס מותאם פרפקט למצב הביטחוני, גם זה בעייתי?", כך רבינא.

מנכ"ל מפלגת 'הציונות הדתית', יהודה ולד, כתב: "התצפיתנית אורי מגידיש שנחטפה מנחל עוז. יוסף אלזיאדנה מרהט שהציל אזרחים מהנובה. אושרית חדד פרמדיקית שהצילה חיי רבים בטבח. סרן שביט בן משה לוחם צנחנים, שלחם לאורך השבת השחורה ואחיו נפל בקרב. איריס חיים אימו של יותם שנחטף לעזה ונהרג. אותם ערוץ 12 רוצה לכבות. בושה וחרפה".

עידן יוסף, עורך החדשות בניוז 1, כתב: "אנרכיזם תקשורתי - קווים לדמותו. כך זה נראה בשנת 2002, וכך זה נראה היום. בניגוד לעבר, הפעם כנראה תגלה הרשות השנייה רפיסות. תוהה מה השפל הבא אליו יירדו ערוצי הנכאים - טקס הזיכרון מהר הרצל ובמסך מפוצל טקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני? טקס פרסי ישראל ובמסך מפוצל טקס הנכבה?".

עוד תגובות רבות נכתבו בזעם נגד 'ערוץ 12' מאזרחים פשוטים פחות מוכרים שביקשו למחות ולפרוק את תסכולם. 

מאידך, כתבת 'הארץ', איריס ליאל דווקא החמיאה ל'ערוץ 12' וכתבה: "ברגעים כאלה אני מתמלאת קצת אופטימיות. אנשים מסרבים לצפות בטקס של הממשלה, הלחץ עבד וערוץ 12 שידר מסך מפוצל, הרימו טקס אלטרנטיבי מרשים, אנשים ברחובות צופים בו או נאספים בכיכר החטופים. רק ככה, דרך התנגדות אזרחית עיקשת אפשר יהיה אולי להפיל את הממשלה האיומה הזאת ולנסות להחלים".

מסתבר שגם תאגיד השידור הציבורי 'כאן', העביר שידור ישיר מהטקס האלטרנטיבי באתר האינטרנט שלו. עורך 'מקור ראשון' לשעבר העיתונאי חגי סגל הגיב על כך, וכתב: "אם טקס הדלקת המשואות כבר לא קדוש, גם התאגיד לא".

ערוץ 12 מסך מפוצל טקס הדלקת המשואות טקס כיבוי משואות משפחות חטופים שמעון ריקלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד