כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
תיאור מזעזע

אחרי העבודה המחרידה: "מסיים בכל מקלחת 3 בקבוקי סבון"

"הגיעו המשאיות, בתוכן עשרות גופות. קיבלנו אותן במצב מחריד. סימני לינץ', גופות שרופות, חלקים שצריך לחבר ולזהות", משה מורגנשטרן משחזר את השבועות במחנה שורה

אחרי העבודה המחרידה: "מסיים בכל מקלחת 3 בקבוקי סבון"
מחנה שורה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

סרן משה מורגנשטרן ששירת בחודשים הראשונים למלחמת חרבות ברזל במחנה שורה שבו זיהו את מאות גופות הנרצחים ב-7 באוקטובר התראיין לרגל יום הזיכרון לעיתונאי יואלי ברים בגלי צה"ל וסיפר על התחושות שעדיין מלוות אותו גם בחלוף 220 יום.

"הגיעו המשאיות, בתוכן עשרות גופות. קיבלנו אותן במצב מחריד. סימני לינץ', גופות שרופות, חלקים שצריך לחבר ולזהות. שלושה חודשים אצלי עבדו בצורה קיצונית, ראיתי הרחתי ושמעתי", הוא מתאר.

מתוך ה-X של יואלי ברים, גל"צסרן משה מורגנשטרןצילום: מתוך ה-X של יואלי ברים, גל"צ

"ראיתי דברים בלתי נתפסים, הרחתי. הריח של המוות הוא מפחיד ושונה. הייתי מתעורר מהשינה והרחתי את המוות, יש לי חייל ממחנה שורה שהיה מסיים בכל מקלחת 3 בקבוקי סבון כי הריח לא עבר לו, וגם חוש השמיעה. המתים שותקים אבל המשפחות שלהם המתינו למטה וצעקו ובכו, שנמצא להם את הילד ונזהה אותו".

משה, חבר מועצת העיר בני ברק מטעם 'דגל התורה' ומגיש רדיו 'קול חי', ממשיך בדבריו ומספר על העבודה המחרידה: "זה קושי סיזיפי כמות חללים גבוהה מאוד על בסיס יומי. כל קול רוורס של רכב היו חרדה. כל משאית עם עשרות שקים. אני הייתי בשלבים של המיון והזיהוי, זה פשוט מראות של שנות הארבעים".

משה מורגנשטרן מחנה שורה מלחמת חרבות ברזל זיהוי חללים זיהוי גופות יואלי ברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד