ב' סיון התשפ"ד
08.06.2024
המתקפות ייפסקו?

ארה"ב נותנת אור ירוק לסעודים לנסות לחדש את הסכם השלום עם החות'ים

האמריקנים נתנו אור ירוק לסעודים להתקדם בהסכם השלום עם החות'ים, במטרה למנוע את התקיפות על הספינות בים האדום. בארה"ב יודעים כי אם התהליך יושלם הוא יוביל להכנסות כלכליות לחות'ים

ארה"ב נותנת אור ירוק לסעודים לנסות לחדש את הסכם השלום עם החות'ים
אימוני החות'ים צילום: דוברות ממשלת החות'ים

הרצון של ארה"ב להשאיר את סעודיה מעורבת בתהליך שלום עם ישראל, הוביל את וושינגטון לתת לריאד אור ירוק לא רשמי בניסיון להחיות את הסכם שלום עם החות'ים, המורדים בתימן שתוקפים את הספנות המסחרית בים האדום מאז נובמבר - כך דווח ב"גארדיאן". 

ההסכם המוצע של האו"ם לשלום סוכם בתחילת דצמבר, אך ההתקדמות הוקפאה מיד כשהחות'ים הסלימו את ההתקפות שלהם בים האדום במה שהם ציינו כאקט של סולידריות עם פלסטין.

המערכה, הוערכה לפני שבוע על ידי ההנהגה החות'ית ב-112 התקפות על ספינות. היא הובילה לירידה דרמטית בסחר הימי דרך הים האדום ולעלייה בעלויות הביטוח.

ארה"ב ובריטניה מנסות להשמיד את אתרי הטילים הניידים של החות'ים, אבל לאחרונה החות'ים אמרו שהם מתכננים להרחיב את היקף התקיפות. התנועה באזור נותרה נמוכה יחסית ועומדת על 50% מהתנועה באותה תקופה בשנה שעברה.

כעת נראה שסעודיה, בתמיכתו של השליח המיוחד של האו"ם לתימן, הנס גרונדברג, רוצה להמשיך בהסכם, למרות שזה עלול להוביל לסכומי כסף גדולים שיימסרו לחות'ים.

תימן המורדים החות'ים ארה"ב סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד